Längtan efter vila.

Det känns som att jag alltid skriver att det är mycket. Men det kanske är så det är också. När man lever i flyttkaos, jobbar med en fullbelagd camping och har en sambo som har lite annorlunda prioriteringar än en själv. Då blir det ganska så mycket.

Men lite, lite börjar vi komma i ordning i lägenheten. Dock inte lika mycket som om jag hade flyttat in själv. Men nu är vi ju två. Och två envisa jäklar är vad vi är. Som båda helst vill ha sin vilja igenom. Och tyvärr så är det nog så att jag är den som oftast förlorar, för att jag inte orkar med att diskutera. Så snart lever vi väl i den där Batman-grottan. Om jag inte får oväntad energi att styra upp det hela.

Och på jobbet spenderar jag mest dagarna med att jaga ouppfostrade ungar som förstör, stör och lever rövare. Jag vet inte hur många föräldrar jag pratade med, om deras barn. Jag vet inte hur många barn som jag jagat, över minigolf-banan, efter cyklar och upp på tak. För att tala till rätta och försöka bringa någon slags ordning – i ett konstant kaos. Ska det vara så svårt att få sina barn att uppföra sig? Vanligt hederligt hyfs liksom. Man slår inte golfklubban i huvudet på kompisen, man drämmer den inte i ett hinder så banan går sönder. Man klättrar inte in i restaurangen genom ett fönster (!). Och man är inte ute till ett på natten när man är sex år gammal, för att köra omkring på cykeln och gasta högt till kompisarna.

Imorgon är jag ledig. Imorgon far D iväg på semester. Så imorgon, efter lunch, kommer jag att sjunka ner i soffan, vila mina ögon på någon dålig (lagomt iq-befriad) serie, ta en kaffe och njuta av lugnet. Sen kommer jag köra igång och rensa upp hela röran. Så att jag kan trivas och bo där, utan att få panik när jag kommer över tröskeln.

Nå, tur att det fortfarande finns många ljusglimtar. Som samboendet, för det är också fint. Och sommarpratarna. Och vänner som kommer upp och hälsar på. Det är bra saker det.

Hoppas ni har en fin sommar!

4 responses to “Längtan efter vila.

  1. Mäh, vilka skitungar! Slår de sönder saker så får föräldrarna betala, gör de inte det så måste ni ju anmäla till polis. Det är inte ok att hålla på sådär bara för att man är en unge, ju!

    Batmangrotta… låter rätt fräckt ändå! ;-P

    • Mmm… verkligen skitungar! Fast å andra sidan så är det inte barnens fel, eftersom det är föräldrarna som tillåter det. Men det kan man ju inte säga. Nå, nu var det inte bärsärkargång det handlade om, och det var bara vittnen som kunde peka ut grabben ifråga som slog sönder, plus att han nekade det hela. Så det blev inget mer med det. Men jag pratade allvar med hans föräldrar. Som förstod, till viss del ;) Suck.

      Ja, nog blir det bra med lägenheten (grottan) till slut. Jag tänker då inte kalla den för Batman-grottan, men min sambo är av en annan kaliber ;)

      Kram!

  2. Meh, vad är det för fasoner! Låter som riktiga vildingar… hoppas att deras föräldrar skärper till sig/dem/det! Och wih, visst är det upp och ner med samboliv. Men mest upp :D

    • Jo, det är helt galet vad man blir chockad när man ser hur ungarna härjar runt. Jag tror liksom inte att det är sant! Fast det är det. Och nä, int bryr sig föräldrarna, de bara rycker mest på axlarna och låtsas inte om (!!). Så himla sorgligt det är.

      Och ja! Visst är det upp och ner med sambo-liv, speciellt när ingen av oss riktigt bott med någon innan. Men det är riktigt fint med! Det kommer bli jättebra så småningom, så fort vi fått ordning ;)

      Kram!

Kommentera

