Att ha haft lite födelsedag.

Nu är jag ännu äldre. Fast egentligen bara rent symboliskt. Ok, kanske lite känslomässigt och kroppsmässigt med, men bara lite. Så jag gjorde mig en liten tårta att bjuda familjen på:

Man måste nästan känna mig lite för att förstå hur rolig den här tårtan är.

Jag dukade lite fint, och bjöd på god mat.

Hittade faktiskt rätt fina papp-tallrikar.

I lördags begav vi oss ut i skogerna på svampjakt, och lyckades kamma hem en fin liten skörd.

Sen rensade vi svamp, kokade soppa och bakade bröd. Helt plötsligt hade vi oss en helyllelunch alá Bäsna cookingstyle. Mumsigt värre!

Och jag, jag var faktiskt ganska så glad över allt detta.

Sen åkte jag upp till Äppelbo och spenderade någon dag med min far och hans sambo samt min minsta bror. Fick en mycket trevlig fölsedagspresent, en spavistelse – mycket, mycket välbehövligt och mycket, mycket uppskattat!

Nu har jag jobbat i dagarna tre och nu sitter jag och slurpar i mig cola och äter några chips för att fira en tre dagar lång ledighet som börjar i morgon. Själv hemma är jag också, vilket är så jäkla skönt. Tyst är det, vilket också är superskönt. Det enda som hörs är knappandet från datorn när jag skriver. Jag har saknat egentid den senaste veckan. Lite för mycket faktiskt.

I morgon kväll är det kräftskiva hos mormor, och på lördag är det en stor fölsedagsfest hos Davids bror. På söndag tänker jag inte lyfta ett finger, säga ett ord eller yppa en känsla. Jag tänker gå in i mig själv, försöka tanka energi och lust till att möta nästa vecka. För nästa vecka innehåller en ångest-dag. En big time ångest-dag. Jag mår redan lite illa. Men det kommer att gå. Om det sen går bra eller ej, det får vi se.

Jag ska snart bli bättre på att blogga. Jag lovar.

6 responses to “Att ha haft lite födelsedag.

  1. Grattis i efterskott! Och det låter ju inte kul med en ångestdag. Vad det än är så hoppas jag självklart på att allt ska bli till det bästa. Tänker på dig. kram

  2. GRATTIS OCH HURRA, HURRA, HURRA, HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA JOHANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Förlåt att jag glömde din födelsedag IGEN!!!!! Hoppas det var en mysig dag :)

    Kramar från den förvirrade tjejen som borde inhandla en kalender och använda den…. ;)

  3. Grattis i efterskott!

    Jag hoppas din ångestdag går snabbt förbi, låter inte alls kul.
    Ha en riktigt skön helg!

    Kram Madde

  4. Grattis grattis :)

  5. Stort grattis i efterskott :-)! Är det månne greengatepapptallrikar du fått tag på?! Väldans fina var de :-)!

    Ångestdagar är aldrig skoj…håller tummarna att dagen går väldans snabbt och mycket bättre än du tror!

    Kram!

  6. Åhh, grattis i efterskott! Och jag håller tummarna för att ångestdagen går bra!

    Har TÄNKT på dig och tänkt att ‘undrar vad Johanna gör, hon har inte bloggat på länge?’ tills jag inser att: din blogg försvunnit (!?) ur min blogglista! What! Jag har missat massor :-(

    Men, läser ikapp nu!
    Stor kram!

Kommentera

