Att ange anledningen till allt obloggande.

Några kanske redan misstänkt det. Några vet redan det, eller ja, i alla fall en fyra stycken utav er. Andra har inte haft en susning. Och så kan det vara.

Men förmiddagarna spenderas just nu med ett konstant illamående. Det enda som verkligen går ner just nu är frukt, men bara vissa särskilt utvalda. Jag knaprar Rennie om eftermiddagarna för att halsen inte ska bränna sönder. Och en eftermiddagslur på en sisodär två timmar har blivit mer ett måste än inte.

Jo, jag är återigen gravid. Men den här gången har det gått bättre. Och vi har nu, redan, fått se den lilla ”blobben” på ultraljud. Hjärtat pickar på precis som det ska och allting verkar fint!

Men. Jag har mått SÅ dåligt till och från. Illamående och trött till tusen. Och är fortfarande. Somnar nio-tio på kvällen och sover till sju dagen därpå och måste ändå vila middag varje dag och sova en timme eller två. Helt fruktansvärt de dagar då jag faktiskt varit tvungen att jobba hela dagen.

Och vi kan nog verkligen säga att den här graviditeten puttat min och D:s relation till dess spets. Men jag har förhoppningar om att vi kommer att kunna härda ut det. Han hade såååå svårt att förstå att jag var gravid och betedde sig därefter, fram till ultraljudet. Nu känns det som att poletten trillat ner ett par steg. Och jag har samtidigt blivit lite lugnare i mitt humör. Så vi kämpar på.

Men förutom ovanstående så är ju känslan HELT FUCKING AMAZING. För att uttrycka det milt. Helt galet, knasigt, konstigt, märkligt, härligt, fantastiskt att  J.A.G ska bli mamma. Crazy, crazy. Men så himla roligt och fint.

Magen har väl precis börjat växa lite nu, och jag känner mig sådär (o)härligt ”fet” i största allmänhet. Men jag vet ju att det bara är nu i början. Innan den liksom har hunnit att ”ta form”.

Så, yepp, nu är ni välkomna att glädjas med mig. För nu kör vi blobben, det här ska vi tamesjutton klara!

27 responses to “Att ange anledningen till allt obloggande.

  1. Åååå Johanna va glad jag blir!! Inte för illamåendet såklart utan för att du ska bli mamma. supermysigt! Vilken vecka är du i? kramar

    • Tack, tack! Vi är liiiite osäkra på veckan ännu. Så jag ger dig inget svar här, men det kommer. Vi vet i vilket fall att den ska dyka upp i Mars =)

      Kramar!

  2. Men ÅÅÅ vad glad jag blir!!! Grattis! Det är väl så att både graviditet och bebislivet är saker som ställer relationen på sin spets eftersom det är en förändring i tillvaron! Frågan är väl hur ”bra” man är på att hitta nya lite mindre svajiga vägar! Hoppas på att du snart ska må lite bättre och att ni inte bara härdar ut tillsammans utan oxå får ha det så där bra som man bara kan ha det ganska ofta!
    Kram

    • Jaaaa! Vi är glada med. Speciellt känns det bra nu när vi fått glutta på skrotten. Och visst är det så, att så här stora förändringar tär på relationen, och kanske speciellt när man inte hängt så länge. Men vi har fått fin hjälp av mvc, så jag tror att vi ska fixa detta!

      Kram!

  3. Misstänkte det – men åh vad glad jag blev över att höra det! Håller tummar och tår för att ni ska må bra alla tre! Stort grattis! :)

  4. Men ÅHHHHHHH GRINAR för fullt för er skull nu! SÅ GLAD!!

    FANTASTISKT!

    Och SÅKLART att ni klarar det här. Såklart såklart! Heja!
    När är den lilla bloggen tänkt att kika ut? Framåt vårkanten?
    KRAM!

    • Åh, fina Johanna! Du är för härlig =) Jo, i mars är det tänkt att den lilla blogg-blobben ska kika fram. Så det är ju en stund kvar. Men känns äntligen så skönt att få kunna skriva av mig igen!

      Kram!!

  5. Oj vad spännande, grattis till er. Passa på o vila allt vad du kan, det behövs :-)

    Kram Madde

  6. Men åh! Saknat dina ord, så himla mycket här på bloggen! Men nu förstår jag varför!( Och det är svårt att inte bli berörd.) Vad spännade och kul! Ser fram emot att få följa den lille ;) Så glad för din skull!
    All lycka till er! ♥

    • Ja, det har varit tuffa veckor, och bloggen har verklgien varit nedprioriterad. Men nu hoppas jag att jag kan komma igång igen och skriva. Tack, fina Helena <3

  7. Hihi, förstod det då jag såg den där nappen du fick på fejan! Grattis! Och du… jag lovar, illamåendet går över… svårt att säga när, men det går över någon gång iaf. Kram!

  8. Stort grattis till Dig och D!!

  9. Är så LYCKLIG för din skull. <3 <3 <3

  10. Jag kommenterade igår men det verkar ha försvunnit i cyberrymden?

    Ett stort GRATTIS till er! Jag kan säga att jag misstänkte tat det var en bebis på gång när du fick den där nappen på Facebook… :-)

  11. Värsta största grattiset till dig och blivande pappan! Och stort grattis till pyret som får dig som mamma :-)! Är väldans glad för er skull…härligt:-)!

  12. Jag skrev en kommentar här häromdan och skulle se om du svarat men den verkar inte finnas. Den innehöll en massa ååååååå och en massa grattis…. och så några ”så roligt” också =)!

    Jätteglad för din skull =) och är överlycklig över alla gravidinlägg som kommer komma! Kramar

  13. Största möjliga GRATTIS till både dig och D. Åååh, vad det gläder mig att höra. ♥

  14. Sååå roligt!! Jag är så glad för er skull! En fantastisk nyhet (var bortrest i två veckor så ursäkta förseningen)! Jag hoppas att du snart kommer att må bättre! Inget roligt med illamående. Funkar banden förresten? Jag inbillade mig att de gjorde det ;-) Kram

    • Tack Dorota!! Ja, jag hoppas också att illamåendet går över, men jag tror att det börjar bli liiiiite bättre nu =) och jag inbillar mig också att de fungerar, en smula!

  15. Vad roligt att läsa, Johanna! Hoppas allt går bra. Kram

Kommentera

