Det blir aldrig som man tänkt sig.

Nå, just nu skull jag gärna vilja strypa ett par dryckesglada yngster på Birka Cruise. Jag hoppas så att de är riktigt bakis idag, och mår riktigt kasst!

Anledningen:

20120902-111919.jpg

Just precis som vi är på väg upp till baren kommer fyra fulla ynglingar springandes upp för samma trapp som mig. Och inte tyckte de att lilla jag var något att vare sig värja eller stanna för. Så de rusade helt sonika in i mig, och jag flög, framåt, nedåt och rätt in i trappen. Då kanske man skull kunna tänka sig att de skull stanna för att höra efter hur det gick, eller möjligtvis be om ursäkt. Men nej, spriten och festen lockade mer.

Och hur det gick för mig? En ambulanshelikoptertur till Södersjukhuset. En massa morfin. Ett helt brutet båtben och en felställd fraktur i mellanhanden. En reponering av felställd fraktur. En massa morfin (som int skulle vara farligt för blobbis). En förmodad nervskada. En eventuell operation. En inläggning. Och en massa mer smärtstillande.

Bara för att några små pojkvaskers skulle nå spriten tre sekunder fortare. Fy så taskigt! Och usch vad rädd jag blev för blobbis skull. Onda ögat skulle de allt ha.

20120902-112907.jpg

Nu vet jag inte alls när jag kan fara hem, eller vad som kommer hända. Och att ligga själv på ett sjukhus i Stockholm känns ju sådär. Eventuellt att en vän kommer över i em, det vore verkligen guld. För inte är den här utsikten särskilt uppmuntrande;

20120902-113118.jpg

Nä, nu vill jag bara hem, och vara frisk. Och absolut inte ha gips i tre (!) månader.

Fy för dumma människor. Och fy för olyckan olyckson. Nu måste det bli bättre!

19 responses to “Det blir aldrig som man tänkt sig.

  1. Nej, Johanna! Fy, vilken otur du hade! Även om jag blir arg över de som sprang in i dig så blir jag framförallt ledsen för att det gick så illa för dig. Hoppas du får positiva besked snart så att du kan åka hem. (Hade kommit och hälsat på om jag hade bott närmre) Kram

    • Ja, jag hoppas också på hemgång så snart som möjligt! Och nog var det skit att det skulle gå så illa av en liten knuff..!

  2. Men näe… vilka jävla idioter det finns! Det där ska de ju straffas för tycker jag. Borde ju gå att få fram vilka det var…
    KRAM på dig!!!

    • Vakterna skulle försöka få fram vilka det var via övervakningskamerran, och i så fall ta ett snack med dem! Kram

  3. Men va faaan! Vilka idiooooter! Och vilken otur, av alla människor på en hel båt kunde dom väl ändå sprungit in i nån annan ( om dom nu nödvändigtvis skulle ha så bråttom!).
    Fy fasiken för fulla folk på båtar. Jag har jobbat på båt och vet att där ute till havs ska man tydligen inte ta hänsyn, alls…
    Sen tycker jag att helikoptern kunde kört dig till Sahlgrenska när ni ändå var ute o h flög;-) då kunde jag ju hängt med dig på sjukan.

    Mår blobben bra?
    Krya på dig! Jag ska fortsätta att svära en stund till..
    Många styrkekramar

    • Eller hur! Kunde de inte prickat någon annan, som inte är lika benskör. Och ja, Sahlgrenska hade varit bättre ur hälsa-på-synpunkt, helt klart!

      Kram!

  4. Slapp du sjösjukan iallafall? ;-)
    ;-)

  5. Men å nej…tusan oxå! Hoppas att dom tar bra hand om dej och blobben! Kramar och krya!!!

  6. Stryk skulle de ha!! Vad ÄR det för skit!!? Lider med dig :( :( Krya på! Stor kram

  7. Jävla puckon!!!!!!!!!!!!!
    Hur korkade kan man vara?????? Stackars dig, fy sjutton alltså…. :(
    Tusen, tusen kramar och jäkla skit vilken otur.
    <3 <3 <3

  8. Hoppas du mår bättre kära syster :) Och hälsa Blobbis att när moster få tag på ynglingarna får de vara glada att de lever. En stor puss till dig och en till blobbis!

  9. nej nej men vafaaaan! Känner jag bara. Så himla trist med såna människor..och att just du skulle råka ut känns ju bara för orättvist.
    Massor av kramar – tänker på dig! Och hoppas du kan komma snart…

Kommentera

