En liten update.

Nog är jag hemma allt. Jag kom hem i tisdags kväll, efter ett kort stopp på akuten i Falun. Jag vet inte vad jag ska skriva om dagarna i Stockholm ännu. På några sätt var de bra, och jag är nöjd med vården jag fick. På andra sätt är jag sjukt chockad, äcklad och vill bara dö av tanken på att jag är en del i ett samhälle som formar den sjukvård vi har just nu.

Armen är fortfarande i gips, men det krävdes ingen operation. Och har jag tur så krävs det heller inga tre månader i gips, utan det kan kanske gå snabbare. Dock är det meckigt att skriva på datorn, så det är nog därför jag dragit mig för uppdateringen, eftersom jag fortfarande har rätt ont i armen.

Annars har vi gått och köpt hus. Eller tja, bostadsrätt är det ju egentligen. Men det är ett hus. Jättefint och jättestort (123 kvm), och kommer passa oss perfekt! Men jag återkommer lite senare med lite mer information om huset. Ikväll tänkte vi i vilket fall fara dit och ta en promenad i området för att kanske lära oss att hitta lite. Det är ett väldigt familjevänligt område, med stora grönområden, skog och en sjö alldeles intill.

Idag har jag varit till min mor. Jag, Emma och Emil åt där och sen kikade vi in lite babykläder som Emma och mamma köpt åt Blobbis, väldigt fina saker vår lilla skrutt ska få. Och så små, och så mysiga att kika på. Jag hade även köpt lite alkoholhaltiga saker på färjan som de fick med sig hem. Till mig köpte jag bara en massa surt godis.

Hoppas ni har en alldeles skön torsdagskväll!

6 responses to “En liten update.

  1. Å va roligt med bostadsrätt. Ska bli kul att höra mer om. och supermys med bebiskläder ju! vi har fått en dress av min mamma annars har vi inte köpt något än. ser fram emot att ha det framför mig =)! kram

    • Nej, jag hade väl inte tänkt att köpa så mycket heller, men sen gillar jag ju secound hand väldigt bra, och då gäller det att slå till när det finns ;)

  2. Kul att kika in här! Vilket skit med armen! Tur att det gick bra ändå, och inte hände nåt värre! Såg att du också mår illa. Sjäv är jag i v 30 nu och kräks fortfarande dagligen, så det känns som om jag vet allt om illamående vid det här laget! Hoppas att det släpper för dej och lycka till med allt!

    • Oj, oj, oj! Fortfarande i v 30! Jag hoppas sååå dagligen att det ska ge med sig snart. Men jag antar att man kan stå ut med rätt mycket för den där lille :)

      Så skoj att du hittat hit, ska kika in hos dig med nu!

  3. Spännande med nytt hus! God idé att promenera runt lite området, kan ju vara bra att lära sig hitta alla genvägar och smultronställen. Lycka till med bebben!

    • Precis! Som tur är så har jag bott i det området förut, så jag hittar till viss del och vet att det är ett bra ställe att bo på! Tack!

Kommentera

