Ogillas.

Vad som ogillas just nu är känslan av att jag blir tokmätt och uppblåst som en ballong på minsta lilla matbit, men att jag sen en halvtimme senare är återigen hungrig och illamående och därför måste äta något.

Min rygg ogillas också just nu. Det small till i den i förrgår, och nu har jag uschigt ont. Men jag hoppas på att en läkare som jag ska träffa kan råda bot på det hela.

Vad som gillas just nu är att gårdagens besök till barnmorskan gick finfint, allting såg bra ut. Förutom att blodsockret var liiiite åt det höga hållet. Och eftersom vi har diabetes i släkten så väntar en sockerbelastning i nästa vecka.

Nej, nu ska jag slänga mig på soffan med vetekudden om magen och se klart på Mother and Child. Passande film, kan man tycka.

Ha en fin fredag kära vänner!

4 responses to “Ogillas.

  1. Den känslan är inte kul. Ni graviditeten mår jag ungefär som vanligt vilket är otroligt skönt. Undviker ju dock lyft, hopp och spring och kan inte överleva dagen utan mitt stödbälte men jag mår riktigt bra faktiskt vilket är en liten chock jämfört mot förra graviditeten och början av denna. Vilken vecka är du i?

    • Helt ärligt så vet vi inte EXAKT vilken vecka jag är i, och kommer inte att göra förrän vid ultraljudet, men ungefär i v 15. Inte mindre än 14 och inte mer än 17 iaf ;) Längtar också till liiiite bättre mående nu. Kram!

  2. Fin fredag på dig med! Typiskt att det ska göra ont och vara illamående… hoppas att det ger med sig snart! Krram!

    • Det hoppas jag med! Men skulle det inte det så är det inte hela världen, eftersom jag vet att det är för en god sak och det finns ett slut på det!

Kommentera

