Svabba (S-vab:a).

Dagarna går väldigt snabbt. Även fast jag tycker att det går fasligt långsamt ibland. Konstigt det där. Igår svabbade jag. Alltså syster-vab:ade. Ossian är återigen lite sjuklig. Snuvig och febrig. Så igår stannade jag hemma med honom.

Dock gäller regeln, nu när jag är gravid och trött, att när Ossian vilar så vilar även jag. Vilket inte ger mycket utrymme eller tid till bloggar och andra sociala medier. Kan vara en liten hint om hur det kommer att bli framöver, med en liten skrutt som ska vara med och styra.

I vilket fall så såg vi massor av ”Pippi på de sju haven”, som är nya favoriten. ”Pippaaaaa!” Utbrister han glatt när han får se fodralet till filmen. Sen kryper han upp i soffan, alternativt knäet, och blir tyst som en mus medan filmen drar igång. Underbart skön mysstund. Och det är då man har tillåtelse att snusa honom i nacken, klia honom på ryggen och klämma på hans små fötter. Inte alla gånger man har tillåtelse till det kan jag säga.

Här låg en febrig liten Ossian i mitt knä och sov. Nu får han knappast plats på den längden längre.

Annars har här hunnit blivit rejält med höst. Igår natt var det minusgrader, och fortfarande vid åtta på morgonen var det minus. Så när vi (jag och Ossian) skulle skjutsa Emma till jobbet i går morse så var det på med overall, fodrade stövlar, mössa, halsduk och vantar. Nu börjar den tiden igen, av evigt kläd-tragglande. Men också den tiden då man kan elda mysiga brasor, dricka varmt gott och krypa in i härligt stora koftor.

Nej, nu lär jag sätta lite fart. Det är åter svabbande som står på schemat. Sen ska vi förmodligen ta en tur ner på stan och den årliga marknaden.

Hoppas ni får en fin fredag!

6 responses to “Svabba (S-vab:a).

  1. Mysigt att vabba!! Man tror dock att man ska hinna med massor de dagarna men brukar inte riktigt bli så.

    Ja nu är det verkligen höst. Jag har vridit upp värmen i huset var har haft så himla kallt senaste dagarna. burr…. nackdelen med stort hus. det blir kallt!! kram

    • Eller hur!? Man får vara glad om man hinner köra någon maskin tvätt och rensa upp den värsta röran medan han sover. Men det blir inte mkt mer än så ;)

  2. Så mysigt! Även om gossen är lite sjuk…

    Hur mår du själv? Hoppas illamåendet släppte lite grann :-)

  3. Tack för ditt svar på min blogg. Och jag kan bara säga tackdetsamma. Jag läser men orkar inte kommentera så mycket, vilket jag vet att du förstår. Men jag följer dig i ditt liv såklart, hela tiden. Hoppas du mår bättre.

    Kramar

  4. Vad mysigt att du kan hjälpa till sådär med vabbandet! Och hoppas att du själv mår okej också… powernapar dagtid är supersmart! Kram!

Kommentera

