Borde.

Jag borde skriva något här. Eller lägga upp något utav de där tjugotalet kort som jag tog i helgen. Men jag orkar inte. För jag är så F R U K T A N S V Ä R T trött, och sliten. Så trött att jag hela helgen gick runt med tårarna brännandes innanför ögonlocken och bara önskade att jag fick lägga mig ner och att folk runt omkring mig kunde vara tyst. Men inte. Så tårarna fortsatte bränna.

Så då kan man ju tänka sig att jag skulle sova bra? Men njaej, inte det. För jag är kissnödig, har halsbränna, myror i benen och ryggen värker. Som godast sover jag när jag tar min tupplur om eftermiddagen. Som jag inte fick till i helgen.

Men idag har jag i vilket fall bakat bullar på förmiddagen, sovit två timmar på eftermiddagen, sett en del serier och sen kört ett pass zumba på kvällen. D är borta och jag ska försöka somna tidigt. Eller i vilket fall lägga mig och vila.

Nu längtar jag till ultraljudet, så att jag får se den lilla, få bekräftelse på att allting är bra och ork att fortsätta vara gravid och trött. Förhoppningsvis är den dagen här snabbare än vad som känns just nu. För just nu känns det som en evighet.

6 responses to “Borde.

  1. Kunde ju varit det jag som skrev det där inlägget. Allt stämmer förutom graviditeten, bullarna och zumban.
    Gonatt…jag menar godmorgon..eller nåt….

    Kram

    • Eller hur. Det är helt galet vad trött man kan vara. Har nog bara känt mig så här sliten en gång tidigare i mitt liv, och då gick jag på cellgifter. Starka grejer det här med graviditet ;)

  2. Fina du,
    gör bara vad du orkar. Det gör väl inget om bloggen får vila några dagar och vi som läser får längta lite efter uppdatering. Är säker på att alla förstår..

    Och jag känner med dig! Känner mig själv astrött just nu…. men har testat en mycket bättre halsbrännemedicin: omeprazol = en om dygnet och mycket mindre (typ ingen) halsbränna. Receptfri, men man ska nog inte ta den hur länge som helst i streck.. men kanske värt att ta upp med barnmorskan?

    hörs snart.
    Masssssa kramar till dig!

    • Tack Nanna, för tröstande ord. Precis de jag behövde höra just nu. Och nej, jag behöver verkligen inte skriva varje dag. Det är väl mer att jag känner att jag skulle vilja, men inte orkar…

      Ska höra mig för med bm om omeprazol, om jag kan ta det med. Är så jobbigt att vakna om natten med den där halsbrännan. Dagtid kan man ju stå ut. Men natten blir så jobbig. Hoppas att eran lilla skrutt dyker upp snart, så att du kanske blir lite mindre trött (kanske önsketänkande ;)). Men framförallt så att ni får träffa den lilla!

      Kramar i massor!

Kommentera

