Min lilla sjukling.

Jag vabbar igen. Ossian verkar vara så känslig för de här dagis-bassiluskerna. Så sedan förra onsdagen är han hemma igen. Och igår blev det en tur till farbror doktorn, med en burk Ventoline utskrivet som resultat. Han har någon otäck krupp-slem-skäll-hosta som verkar göra jätteont i bröstet på honom. Och sen den där febern då.

Så han äter inte mycket, eller ptja, han äter inte ALLS. Bara välling, ibland. Och någon enstaka bulle, en bit banan, lite läsk och annat småplock. Som faktiskt är mer än tillåtet när man är sjuk. Bara han äter något.

Och samtidigt så har jag åtagit mig ett annorlunda uppdrag. Nämligen att baka 250 bullar och lika många portioner sockerkaka till på onsdag. Den fotbollsklubb som jag jobbar lite för och är lite involverad i ska ha ungdomsavslutning då, och på en ungdomsavslutning behövs det fika!

Så igår bakades det 150 bullar och fyra sockerkakor. I dag är tanken att baka 100 bullar till, och så många sockerkakor som jag hinner. Ingenting går att planera när man har ett sjukt barn i krokarna. Men försöka duger! Annars har jag ju hela kvällen och natten på mig.

Nej, nu ska jag hälla i mig sista skvätten te och åka ut i skogarna till systeri och lillskrutt!

2 responses to “Min lilla sjukling.

  1. Usch då, inte kul med sjukdomar… men det är ju så, de åker på det när de är relativt nya på förskola. Deras immunförsvar är inte fullt utvecklat än. Det sägs att om de är sjuka mycket i den åldern så håller de sig överlag friskare när de blir större, man får hoppas att det stämmer.

    Ha så kul med bakandet! :-)

  2. Fantastiska människa!!

    Men tråkigt att Ossian inte mår bra :( Krya på!

Kommentera

