RUL.

 

Här är hon/han, vår envisa lilla skrutt! v 19+2

I måndags var det dags för rutinultraljudet som görs i v 18-20. Jag var faktiskt inte särskilt nervös innan. Kanske för att jag redan sett vår lilla skrutt en vecka innan. Jag var mer nervös att vi inte skulle hinna i tid, då höstens första snöoväder slog till under natten.

Och om vår lilla skrutt är envis! Barnmorskan försökte mäta hjärtat och få bebisen att vända sig så hon skulle kunna se efter. Men icke! Det kvittade hur mycket jag fick skaka på magen, hur mycket hon ”möblerade om” med hjälp av ultraljudsmanicken – vår lilla skrutt vände sig envist därifrån. Men till slut, efter en timme så kunde hon skymta det hon behövde se för att bekräfta att allting stog rätt till.

Så jätteskönt att veta att det är bra med den lilla i magen. Och vi har ju inte valt att få reda på vilket kön det är ännu, utan det får bli en fin överraskning när skrutten i magen behagar titta ut.

Och om den lilla gör sig påmind nu. Jag förstår ju att det kommer kännas så fantastiskt mycket mer. Men jag tycker att detta är rätt otroligt. Det går redan nu att känna från utsidan när den lilla sätter igång och sparkar. Och den har redan fått in rutiner då den är vaken och igång. Så tiden mellan typ sex och halv åtta på kvällen är helt helig just nu. Då sitter jag bara och känner hur den lilla lever om. Underbart.

14 responses to “RUL.

  1. Visst är det utan tvekan det mest underbara man kan vara med om? :)

  2. Å va härligt att allt såg bra! Och det är verkligen fantastiskt att känna att man har ett litet liv inom sig =)! Så glad för er skull! KRAM

    • Ja! Det är hur härligt som helst =) Nu ska jag försöka att bara njuta, och inte vara så nervös över allt ;) Kram!

  3. Men å vilken söt liten plutt!!! Underbart! Hur går det för dej med din mage nu då??? Kram

    • Det är bättre med magen, och jag har fått medicin nu som jag kommer att äta fram till förlossningen och ett litet tag efter. Så nu hoppas vi att magen håller sig på banan =)

      Kram!

  4. En underbar liten varelse! Kram

  5. Vilket mirakel….ett riktigt litet under är vad den är. Är så lycklig för din skull!!!! <3

  6. Så fint jag vill

    Underbart!!!!
    Så himla härligt fint och spännande! Skönt att allt var bra. Och sparkarna, så härtigt! Största kramen

    • Jag vet! Hade inte fattat det här med sparkarna, utan nästan trott att det skulle kännas läskigt, men icke, det är ju helhäftigt! Och så himla skönt att allting är bra. Det är då absolut viktigast. Alltid.

      Kram, kram!

  7. Åhåhåh vad fint att ni har det bra!

    <3

Kommentera

