Halloween.

I helgen har vi haft den årliga Halloweenfesten hos min far med familj. Några man kort var vi från ”vår” sida av familjen, men vi var desto fler från min pappas sambos sida, så det jämnade ut sig. Jag har nog inte skrivit att David numera jobbar i Jönköping om veckorna, vilket gör att jag är själv om veckorna. Han kommer bara att göra detta fram till jul, så det känns faktiskt helt ok. Men det var därför han inte var med i helgen. Inte heller Emmas Emil var ledig från jobbet, så han fick också stanna hemma.

Jag tyckte det var svårt att komma på något bra att klä ut sig till, eftersom det inte fick vara för läskigt då Ossian skulle vara med. Men jag beslöt mig för att klä ut mig till en av de läskigaste personerna jag vet – Maud Olofsson, det är en människa som kan skrämma vettet ur mig. Så vi for till Myrornas för att fynda klädsel. Och nog ser jag väl allt bra läskig ut:

Ossian var en liten pirat, och Emma klädde ut sig till en brud som blivit knivstucken i ryggen.

Och Elin och Kristoffer hade köpt sig riktigt schyssta kroppsstrumpor som de spökade ut sig i. Vi räknar dock starkt med att Ossian kommer behöva terapi för sin upplevelse av sin kroppsbeklädda morbror. Jag har nog aldrig sett mitt lilla hjärta så skräckslagen. Men det gick över.

Otroligt läskiga typer i kroppsstrumpa.

Bordet var dukat i läskiga toner, och med en duk som vi dekorerade med läskiga teckningar.

Och i takkronan hängde det såklart döskallar och dinglade.

Dagen efter spelade Kristoffer och Ossian gitarr för oss!

Det blev två ganska så mysiga dagar. Men väldigt intensiva. Och extremt uttröttande. Så nu har jag haft en återhämtningsdag med mycket sömn och ”bara varande”.

Hoppas ni haft en spökligt kul helg också!

9 responses to “Halloween.

  1. fniss. du ser HEMSKT läskig ut!!!! hahahhahaha!

    vilken rolig tradition för övrigt. Familjehalloweenfest! :D

    • I know! Det var knappt att jag vågade se mig själv i spegeln =) Och ja, det är en rätt mysig tradition faktiskt!

  2. Hahaha! Jag dör, va roligt! Bästa outfiten nånsin! Måste ändå säga att det var en förvånansvärt söt Maud som var på fest i helgen;)

  3. Maud Olofsson! Hur kul som helst! Du är min idol!

    • Haha, ja, jag tycker ju att det var hemskt skoj! Men jag räknar med att alla som läser här kanske inte tycker att det var lika kul ;) Men man tycker ju olika. Och jag tycker som sagt att det var hemskt skoj!

  4. Ha ha ha :D :D :D Maud Olofsson, det var banne mig det roligaste jag sett :) HA HA HA, jag dör sv skratt!!!!!!

  5. Hi hi du är för rolig Johanna! Riktigt lik Maud Olofsson =)!

Kommentera

