Träning.

Det här med träningen då. Inte heeeelt simpelt med en gravid-mage.

Zumban fungerar fortfarande fint, med avbrott för en kiss-paus mitt i.

Jumpan fungerar inte alls. Bebis uppskattar inte det minsta att bli runtskumpad i diverse hopp och steg. Och än värre är det om jag försöker lägga mig på rygg, eller, gud förbjude det, mage. Så det körde jag sista passet av igår. Nu får den vänta till efter förlossningen.

Indoor Walking fungerar ok än så länge. Men jag känner att det sliter lite på höfterna, och även där lär jag avbryta en gång mitt i för kisspaus. Jag hoppas dock att jag orkar hålla i fram till jul med det.

För det är ju hemskt skönt att träna med. Även om det är lite slitigt. Och jag tror det är ett bra sätt att förbereda kroppen inför förlossningen. Dock önskar jag att det fanns någon gravid-jumpa här i stan.

Har ni några bra gravid-tränings-tips på lager?

8 responses to “Träning.

  1. synd det inte finns någon gravidgympa för dig. Jag har älskat det! Tänk på att inte göra massa hopp och studs nu under senare delen av graviditeten och absolut inte situps. På gravidgympan tränar vi mycket armar, ben och hållning. Vattengympa brukar ju vara skonsamt för gravidkroppen? finns det nåt sånt där du bor?

    • Ja, det är faktiskt jättesynd, hade gärna gått på en mer anpassad jumpa. Och nej, några hopp och studs blir det inte mer, det är bebis nogrann med att avstyra ;)

      Vattengymnastik finns det kanske, men då är det det att min astma inte tokdiggar det… är det inte det ena så är det det andra ;)

  2. Vattengympa och yoga för gravida!

    • Tack för tipsen! Men vattengympa kan jag inte pga astman, och jag tror faktiskt inte det finns någon gravidyoga här i stan…

  3. Jag brukade gå på medelpass på Friskis men undvek hopp, skuttade lite bara. Sedan lät jag bli att ligga på mage. Du kan be en ledare visa dig alternativa rygg- och magövningar (finns gott om). Eller så passar du på och vilar när det är dags för styrka ;-) Det gjorde jag ibland i nionde månaden, hihi. Bra att träna rygg och hållning. Vattenjympa och promenader kan jag rekommendera. Jättebra att du tränar! Det kommer du att ha nytta av under förlossningen ;-) Ta hand om dig!
    Kram

    • Hahaha, Dorota, du är fin du! Men jag är inte riiiktigt på den nivå av träning som du är ;) Och maggis och mina höfter har redan börjat protestera av träningen, så någon medeljumpa i månad nio kommer det nog inte att bli här =)

      Men däremot så kör jag på med min zumba, Indoor walking och promenader – det får duga!

      Kram!

  4. Det finns ju en del på DVD. Jag vet att Hannah Graaf till exempel har gjort en, och att Lovefilm har några. Men jag har inte testat någon, så tyvärr kan jag inte rekommendera någon speciell. :)

Kommentera

