En dålig dag.

Jag lär bara skriva av mig lite. Nog har vi flyttat, och nog ska ni få se, och nog är här fint ska ni veta! Och tids nog ska jag skriva om flytten. Men fram tills dess måste jag kräka ur mig om lite annat blaha.

En smygkik på en del av vårat kök kan ni i vilket fall få!

Jo, jag har en sån där dag då man allra helst bara vill dra täcket över huvudet och aldrig mer komma fra, åtminstone inte förrän det ljusnat och blivit bättre.

Jag har foglossning som håller på att ta kol på mig. Igår när jag var på Ica för att storhandla så fick jag liksom luta mig mot vagnen när jag gick, eftersom mitt vänstra ben inte alls vill lyda eller bära mig. Och i natt har jag sovit kanske treish timmar sammanlagt, pga det bara gör ont.

Sen är det dåligt väder.

Och jag fick besked av försäkringskassan att jag fick avslag på den sjukpenning som jag trodde att jag skulle få nu under två månader. Vilket gör att jag står utan två månaders ersättning. Vilket är så sjukt ovärt så det finns inte. Jag ska självklart överklaga, men gud vet när man får svar om det.

Sen hittade jag filmen som jag trodde David lämnat tillbak i måndags till videobutiken. Men den hade han glömt. Så nu får jag väl åka ner och lämna tillbak den, samt betala en förseningssumma som motsvarar priset på en helt ny film.

Ja, ni ser ju – jag har ett hemskt liv. Och jag är självklart helt ironisk och fruktansvärt bitter. För det är en sån där dag. Då det bara är fel.

MEN, nu ska jag baka en paj på en del av blåbären jag fick av svärmor, för om en halvtimme kommer min mormor och morfar på fika. Då börjar vändningen av den här dagen. Och ikväll far jag nog ut till Bäsna en stund, och tigger till mig en slemmig puss av en förskoleunge och lite skitsnack med en lillasyster.

4 responses to “En dålig dag.

  1. Sådana där dagar är inte roliga… men de måste finnas för att man ska uppskatta de bra dagarna mer.
    FK är väl rätt bra på att ge avslag i första ledet, det är många som inte pallar överklaga och då tjänar FK på det. Så det är bra att du överklagar men surt att inte få de pengar du har rätt till nu.
    Kram på dig!

  2. Usch otursdagar är inte roliga dagar alls! Men så surt med sjukskrivningen. Dumma FK!! Du ska absolut överklaga. Blir så irriterad när de ger avslag för en läkare har ju uppenbarligen bedömt att du inte kan jobba och konstigt att de inte litar på det beslutet. FK har ju aldrig träffat dig.

    Så fint ni ser ut att ha det =)! vill också ha så där fint kök. kram

  3. Bläk, känner igen känslorna. Särskilt fk-biten…. :( Hoppas mormor o morfar vände dagen och att en slemmig förskoleungepuss gjorde sitt :)

    Kramar och hoppas på en bättre dag imorgon!!

  4. Usch! Det kan bara bli bättre! Stackars dig som har fått foglossningar, som om du inte hade tillräckligt runt omkring dig… FK är en konstig institution men överklaga! Försöka kan du alltid göra, du har inget att förlora. jag hoppas att någon gång kommer det att finnas alternativ till Fk…

    Kramar och ta hand om dig!

Kommentera

