Fortsatt.

De fortsätter, värkarna. Men hitintills har bricanylinjektionerna gett resultat och allt har klingat av. MEN, jag mår verkligen überuselt av bricanylen. Får hjärtklappning som håller i sig hur länge som helst, och då pratar vi att hjärtat är på väg ur kroppen. Mår illa och kräks. Kallsvettas och mår allmänt riktigt dåligt. Så det är verkligen en hat-älsk medicin. Även bebis avskyr när vi får injektionerna. På förmiddagen hade skrutt en puls på 178. Nu hade den lugnat sig och gått ner till 155. Stackars, stackars lilla pyre.

Men jag har fått börja med en ny medicin också, en blodtrycksmedicin, som förhoppningsvis kan hjälpa till mot sammandragningarna. Nackdelen är att mitt blodtryck inte behöver sänkas, och det kan ju hända nu. Så det är blodtryckskontroll ett par gånger per dag.

Just nu har jag galet mycket sammandragningar. Men jag har fått morfinspruta så att de inte ska göra ont. Eftersom jag fortfarande har hög puls sen sista bricanylen, och eftersom jag mår så fantastiskt dåligt av den, så tyckte de att jag kunde få vila lite till. Och släpper inte sammandragningarna så blir det bricanyl lite senare.

Tack för alla era fina kommentarer. Det värmer VERKLIGEN just nu. Eftersom jag bara får röra mig mellan sängen och toan, samt att jag hela tiden mår så fasligt kasst och sen all denna oro över mitt lilla pyre, allt det gör att det känns ganska så jobbigt. Men det är skönt att få skriva av sig och få respons på det man skriver. Tyvärr så orkar jag kanske inte svara på alla kommentarer, dels eftersom jag bara har min IPhone och sen för att jag mår så dåligt.

Jag hoppas verkligen, med hela mitt hjärta, att detta stannar upp snart och att lillskrutt får bo kvar i magen i ett par månader till. Det skulle vara den bästa julklappen ever!

18 responses to “Fortsatt.

  1. Håller tummarna så hårt jag kan för att värkarna ska avta och bebis stannar kvar där inne ett bra tag till! Massor med styrkekramar!!! <3

  2. Lillskrutten….ja, den måste vara kvar. Skit att du mår så dåligt, det är ju jättetrist :( Förstår att det måste vara blandade känslor, bra att barnet mår bra, men det blir ju på din bekostnad på nåt sätt. Jag önskar att NI BÅDA fick må så bra som möjligt.

    Kramar

  3. Usch! Får verkligen ont i magen för din skull! Tänk att varje sekund, minut, timme och dag som bebisen får stanna kvar i magen är vansinnigt viktig! Du gör ett kanonjobb för ditt barn! Fira varje dag som du kan plussa på för din bebis i magen! Om du fortsätter må dåligt av Bricanylen och sammandragningarna inte minskar så tycker jag du ska fråga om Tractociledropp. Det har samma verkan på den glatta muskulaturen som Bricanylen men går bara på livmodermusklerna – därför är det mindre påverkan tex på hjärtat.
    Massor med kramar till dej!!!

    Vad är set för blodtrycksmedicin du får? Nyfiken!

    • Tack Malin! Tack för kommentaren i det andra inlägget med. Ja, vi tar en dag i taget och varje extra dag som liten får stanna i magen är en bonus. Just nu får jag Adelat, som är en blodtrycksmedicin mot sammandragningar och även bricanyl vid behov. Ska fråga om medicinen du fick, om det är ngt jag kan få.

      Kram!

  4. Jag ber en bön för dig och bebis!

    Kram

  5. Har läst din blogg bra länge nu men inte skrivit förut (och är dessutom själv gravid i v 23). Håller alla tummar och tår och hoppas att du snart mår bättre och såklart att sammandragningarna avtar! Kram!

  6. Tänker på dig. <3

  7. Fortsätter hålla tummarna!

  8. Håller tummarna! Verkligen. Stenhårt.

  9. Det kommer att gå bra, ska du se! Kram

Kommentera

