Nattbloggen.

Har precis fått en spruta ned ketogan (morfinishaktigt) och en med bricanyl. Så nu ligger jag och skakar som ett asplöv samtidigt som jag lyssnar på lillskruttens hjärtljud på ctg- apparajten. Vi har en ganska tuff natt. Men ändå liiiite bättre än förra natten. Snart kanske vi kan få sova någon timme, med lite tur.

Idag har jag haft besök av både min far, min mor och min allra käraste syster. Ypperligt trevligt lär jag få säga! Min pappa har vuxit något enormt i den här ”barnbarnsbiten”, och det är ju rätt skönt – att verkligen få veta att han bryr sig. När lilla O kom till världen så var han föga intresserad av att bli morfar. Men nu är lilla O morfars stora idol, och vice versa. Underbart. Känns gött att ha bra morföräldrar till både lilla O och lilla bebis.

Annars har en bm förmodligen lyckats avslöja könet på skrutten jag har i magen. Hon blev en aaaningens generad när hon insåg sitt misstag. Men, int kan jag klandra henne för det. Vår lilla vilda bebi blir inte mindre välkommet för det!

Imorgon (idag) ska det förmodligen provas på en droppkur mot alla sammandragningarna, får se om det blir bättre av det.

Annars är det -24 grader kallt, stjärnklart och sänggrannen snarkar som om det inte fanns någon morgondag att snarka på!

Ps. Tusen tack för all pepp på förra inlägget, det var så välbehövligt, både att få ut det i skrift och få lite pepp. Svarar på kommentarer imorn.

Ps 2. Sara, Nanna, Malin, Erica – jag kan inte kommentera på era bloggar via min telefon. Måste vara ngt med bloglovin-appen i kombo med den sorts bloggportal ni har. För nog ska ni tro att jag har försökt! Får bli sen när jag har dator.

Ps 3. Godnatt.

6 responses to “Nattbloggen.

  1. Hoppas du har fått sova inatt och att dagen idag blir bättre. kramar

  2. Åh, fina fina du! Jag håller mina tummar stenhårt att värkarna avtar på riktigt snart, att de liksom klingar bort och inte kommer tillbaka förrän det är dags!! Och usch för bricanylbieffekterna :( Du finns i mina tankar!

    Stor kram!

    • Tack Johanna! Och ja, jag hoppas också att detta avtar snart, men det känns ändå mycket bättre nu när jag vet att de är ofarliga. Så länge de inte sätter igång förlossningen, såklart.

      Kramar!

  3. Det är skönt att se att dagarna går och vilda bebin är kvar i magen. Heja er!

Kommentera

