Hemma.

Jomenvisst, vi är hemma nu!

Det är så att det förmodligen beror på alla sammanväxningar i magen, alla dessa sammandragningar. Så det finns faktiskt inget som de kan göra mot det. Utan det är bara att försöka ta det lugnt, bota med så mycket värme som möjligt och hoppas på att det inte sätter igång någon förlossning. Så då for jag hem på en gång! Inte tänker jag ligga där och plåga mig längre än nödvändigt, om de ändå inte kan göra särskilt mycket.

Och badkaret. Gud så skönt det är att bada när alla dessa sammandragningar kommer. Inatt har jag nog legat i badet i flera timmar. Bara fyllt på med mer varmvatten. Och det lindrar så jäkla bra. Så de får väl fiska upp mig någon gång i mars för att ta mig till förlossningen.

Så nu sitter jag i soffan med en god kopp kaffe (kaffet på bb var inte mycket att hurra för), datorn och ett par bitar choklad. Värmeljusen tindrar på bordet och jag har utsikt över ett snöfyllt berg. Det är en sån fantastisk skillnad mot att ligga i en svettig, steril säng, dricka kaffeblask för att försöka pigga upp och störa sig på sänggrannen som snarkar för mycket.

Dock har nog magen ingått någon slags växtspurt denna veckan med alla sammandragningarna. För inte kommer jag ihåg att det var såhär meckigt att ta sig upp ur soffan, eller för den delen böja sig ner och plocka upp något från golvet. Jaja, det sparkas runt där inne för fullt just nu. Och det är skönt att veta att min vilda bebis mår bra.

Nu kämpar vi på, bebis!

14 responses to “Hemma.

  1. Va skönt att läsa att ni är hemma igen!! Men så tufft med sammandragningarna. Nu hoppas vi på att vilda bebin stannar i magen så länge som möjligt! Ta det nu riktigt lugnt. Är du sjukskriven graviditeten ut nu eller? kramar

    • Ja, ja, ja! Så himlarns skönt =) Och ja, jag är sjukskriven nu. Får se om det blir hela grav, eller om det räcker med någon månad…

      Kram!

  2. Men hörru, du lär ju bli lagom skrynklig om du tänker ligga i blöt till mars! ;-)

  3. Å, va skönt för dej att få ha kommit hem! Ta det riktigt lugnt nu! Hade jag bott nära hade jag kommit över med fika! :-)
    Kram

  4. Åh vad skönt att höra att du är hemma igen med den lilla kvar i magen! Lycka till framöver!

  5. Vad skönt att höra, vila nu ordentligt, ligg i soffan och bli uppassad med allt du vill ha.

    Kram

  6. Betyder det här att sammandragningarna är ofarliga, eller att de ändå inte kan göra något och bebis kan komma när som helst?

    Hoppas verkligen inte det sista!

    • Både och. De är helt ofarliga just nu. Men jag kommer gå på kontroll hela graviditeten ut för att se så att det inte kommer igång, utan att det stannar vid att vara fruktansvärt irriterande.

  7. Vännen – det är tyst här! Hoppas det betyder att det är lugnt och skönt! Men blir lite orolig! Sänder varma omtankar och kramar

  8. Heja heja heja!

    Jag blir bara LITE orolig när du efter det här glada inlägget inte har skrivit något på tre dagar… hoppas att ni mår okej, du och vilda lilla bebben! :D <3

    KRAM!

Kommentera

