Nya sjukor.

Såg att ni var lite oroliga för att jag inte skrivit på ett par dagar. Det behöver ni inte. Det är bra med mig och vilda bebin. Vi har fortsatta sammandragningar, men efter lite akupunktur i fredags så är de fasiken så mycket mer hanterbara. Skönt för både mig och vilda bebin.

MEN, mosters lilla O har varit jääättesjuk i helgen. Han har avskyvärt hemsk krupp, väsig andning, höög feber och dubbelsidig öroninflammation – igen. Jag var där i fredags eftermiddag och då gick han från att vara helt ok till att ligga helt apatisk i famnen, blossande av feber och bara gråt-jämra sig. Jag har aldrig, aldrig sett honom så slak och sjuk. Så den natten spenderades på akuten.

Och sen på lördagen var vi iväg och hämtade vagnen (yeah!), fixade lite här hemma och var iväg på en julfest vi var bjudna på. Efter det for jag ut till lillasyster och tog över för natten. Emma hade inte sovit på över ett dygn, och Emil var inte långt därefter. Så jag och lilla O sov i vardagsrummet. Och som ni kanske är bekanta med så är kylig luft väldigt bra för krupp. Så vi sov med öppet fönster. Och ute var det -25. Och det var nog inte mycket varmare inomhus. Men vi slapp i vilket fall den värsta hostan och väsandet, och sov helt ok.

Nu ska jag snart iväg och besiktiga bilen. Och sen ska jag och köpa lite mer järntabletter. För jag var hos barnmorskan i fredags och mitt blodvärde är inte direkt på topp. Men vilda bebin var vild som vanligt. Min mage mättes till 22 cm i v 25 och jag har lagt på mig cirkus fyra-fem kilo. Allt var alltså under kontroll.

Nu fortsätter vi hålla tummarna för att sammandragningarna håller sig på den här nivån, och att min vilding får fortsätta att må bra i magen.

4 responses to “Nya sjukor.

  1. ”skönt” att höra att det ”bara” var andra saker som hållt dej borta från bloggen! Hoppas lille O kryar på sej snabbt, det är så läskigt då dom blir så där spaka! Kranar

    • Ja, vi har bara haft lite för fullt upp. Nu blir det lite vila ett par dagar, så jag inte drar igång något igen. Och ja, det är skitläskigt när de blir sådär jättedåliga jättefort. Nej, så får inte mitt barn göra ;)

      Kramar

  2. Stackars stackars Ossian :( Hoppas att han mår bättre nu!! Men skönt att det inte blivit någon försämring för dig – jag håller tummarna att din vilding fortsätter härja runt bra därinne :D
    Kram!

    • Jo, han mår lite bättre nu. Men det är fortfarande feber, ynk, väldigt med hosta och hängighet. Men det går åt rätt håll, vilket är viktigast!

      Och ja! Jag och vilda bebin mår alldeles finfint =) Och så hoppas vi att det fortsätter vara.

      Kram

Kommentera

