Senaste dagarna. Och de som kommer.

Jag är uppe hos min far i Äppelbo just nu. På fredag ska han genomgå en stor hjärtoperation i Uppsala. Så jag passade på att hänga lite här nu. Det känns ju liksom lite sådär med att han ska opereras. Det måste till. Men ändå. Det är inte så bra att leva utan hjärta, om nu operationen inte skulle lyckas.

Annars såg det mest ut såhär hemma i tvättstugan igår.

IMG_2106

 

Babykläder på tvätt. Jag har fått hem två kartonger med babykläder efter Ossian, som jag nu håller på och tvättar upp. De kommer nog att behöva tvättas någon gång till eftersom de legat i kartonger i över ett år.

Jag passade även på att fota huset lite igår, i det lilla dagsljus som var. Men jag insåg att det var svårt att få några vidare bra bilder. Men ni får ett smakprov.

IMG_2102

 

IMG_2103

 

Här är alltså då framsidan av huset. Carporten är till vänster om huset och däremellan går det en trapp upp till baksidan av huset. På framsidan har vi alltså en liten altan och från övervåningen så är det en inglasad balkong som vetter ut mot framsidan.

IMG_2104

 

Och såhär ser baksidan av det hela ut. En lite större altan och sen till höger är taket på carporten. Däremellan ser ni utsikten över bergen som vi har från framsidan. Svårt att få till det på bild.

IMG_2105

 

Och här är vår trädgård. Som fortsätter en bit upp i skogen, och sen tar berget vid. Lagomt bakom de där granarna så finns det en stig som leder till elljusspåren. Alltså kan vi skida ner till spåren, eller springa för den delen på sommaren. Perfekt.

IMG_2087

 

IMG_2093

 

IMG_2089

 

IMG_2092

 

Och här är lilla busfröet ute i snön och leker. Det är skoj med snö. Så länge man inte får det i ansiktet, eller om man trillar i den och inte kommer upp igen.

Nu ska vi fara upp till mekanikern och lämna in min bil. För den gick INTE igenom besiktningen. Och nu väntar en reparationskostnad på 6000 kronor – god jul, liksom. Men sen blir det bra. Sen har jag en utmärkt bil igen!

Hoppas ni har en riktigt skön dag idag!

10 responses to “Senaste dagarna. Och de som kommer.

  1. Åh vilket fint hus det är :) Och nummer 4 ser jag, det är mitt turnummer. Min dotter föddes i nummer fyra :)
    Vad tråkigt med din pappa, hoppas det går jättebra. Men man blir ju alltid lite orolig för sånt, operationer är aldrig en kul grej liksom…
    Och bilkostnader :( Trist innan jul, men vad gör man. Måste man så måste man. Du får önska dig det i julklapp helt enkelt… ;)
    Hoppas lilla O blir frisk snart och kan hoppa runt i snön, jösses vad snö ni har. Här har det smält bort på vissa ställen även om det finns kvar på marken. Minus åtta imorse kan jag ju meddela.

    Stor kram <3

    • Hahaha, minus åtta… här hade vi minus 27 ;) Men nu på kvällen var det riktigt milt väder, bara minus fjorton ;) Så ja, snön ligger kvar – vilket är underbart! Och mycket av den varan har vi. Dock skulle det kunna bli lite mildare. Runt tio minus räcker lagomt.

      Och ja, vi hoppas och tror att nummer fyra är ett turnummer! Det bådar gott =)

      Kramar!

  2. Så himla fint och vackert! Lika nyfiken på hur det ser ut på insidan ;)

    • Det kommer, så smånginom. Det är så jäkla dåligt ljus nu, att det bara blir grumliga bilder. Och sen hoppas jag på en ny kamera i julklapp, så då kan ni eventuellt få lite bättre bilder ;)

  3. Otroligt fint hus ni har!

    Är det en röd popoverall jag skådar på sträcket?? Underbar ju!!

    • Visst är det en popoverall =) Emma hade dessa till O, och jag tyckte att de var oslagbara. Lätta att ta på och höll värmen bra. Så dels har vi ärvt några från O, och sen har jag köpt två stycken i större storlekar från loppisar jag varit på.

  4. Ser väldans fint ut ert hus, härligt att bo så nära naturen :-)! När jag väntade Kungen tvättade jag alla hans nyköpta kläder två gånger. Bara för att det var så mysigt att hänga upp de små kläderna på klädstrecket :-D!

    Hur går det nu med dina sammandragningar?

    Och jag håller förstås alla mina tummar för din pappa på fredag!

    • Det är ju så galet mysigt så det finns inte, att tvätta små babykläder. Jag kommer nog göra det hur många gånger som helst. Kanske att jag tom sliter ut kläderna innan bebis kommer =)

      Sammandragningarna fortsätter tyvärr. Men det är bara att hoppas på att de fortsätter vara ”ofarliga”. Det måste de vara.

  5. Men åååååh vilket fint och mysigt hus!! :D
    Håller alla tummar för dig pappa. <3

Kommentera

