Juldagen.

Så var årets julafton över. Tack gode gud för det. Även om det är väldigt mysigt och fint ibland så kan det bli så fruktansvärt intensivt. Och jag är inte en intensiv människa – på det sättet. Tacka vet jag dagen före julafton, det är mer en dag i min smak. Då hänger jag med mina syskon och familj, vi spelar lite sällskapsspel, äter julmat och bara myser ihop. Det är fint det!

Men årets julklapp slog ändå alla års julklapp. Jag hade bara önskat mig en endaste sak. Och jag var högst medveten om att det kanske inte skulle gå att ordna, eftersom det var en väldigt dyr sak. Men jag tror kanske att jag varit rätt snäll i år. Och jag tror att de som gav mig den här förstår hur mycket jag uppskattar att de köpte en sån här åt mig.

1111411Japp, en systemkamera var det som gömde sig i mitt paket. Och jag kunde inte blivit mer glad! Jag glömde till och med bort att öppna det andra paketet jag fick, eftersom jag var så uppe i att packa upp kameran. Nu kan jag äntligen ta lite vettigare bilder! Och vi har en kamera att fota vilda bebin när den kommer. Tack, tack, tack!

DSCN0013

Jag kunde till och med fånga den här lilla vildingen på bild. Han som stortjöt hela tiden tomten var här. Och som öppnade ett paket med en Byggare Bob-film först och sen inte ens ville se åt resten av sina julklappar.

DSCN0039

Jo, det var en mysig julafton, för att vara en julafton. Jag är väldigt nöjd. Och vi hade härligt folk att umgås med hela dagen.

Tyvärr så slutade inte julafton lika bra. Dels så hamnade min far åter på sjukhuset, då han fått vätska i lungorna. Och sen hände det andra saker. Men jag tänker inte räkna med det. För det behöver man inte göra. Och min pappa mår lite bättre idag. Snart är han nog hemma igen.

Hoppas ni nu får en skön vilosam juldag!

5 responses to “Juldagen.

  1. Så bra att ni hade en mysig julafton. Och väldans fint att du fick det du önskade allra mest! Tråkigt med din pappa…hoppas att han snart är hemma igen!

  2. Va roligt med en kamera! Det är du väl värd =) Det är så kul att fota och exprimentera. Jag gillar också dagen före julafton mer. Den är mysigare och fylld av förväntan. Det bästa med julafton är ju dock att se Max glädje när han öppnar julklappar =)! Jobbigt att det hände lite tråkigheter också men hoppas det blir bra med din pappa nu. Fortsätt njut av juldagarna och fota massor =) KRAMAR

  3. Åh, vad kul att du fick det du önskade dig! Du om någon förtjänar det! Tråkigt att din pappa hamnade på sjukan igen men där får han förhoppningsvis den hjälp han behöver.
    Kram!

  4. Åh, vilken underbar present!! :D

Kommentera

