Sammanfattningen. Första delen.

Så, då står vi inför ett nytt år – igen. Och detta kanske är det mest spännande året i mitt liv, i Davids liv. Eftersom vi står inför att bli föräldrar. Men det har också varit ett helt galet, häftigt, stormigt, jobbigt och roligt år. Så jag tänkte försöka mig på att sammanfatta det lite kort.

Januari.

valmolnklc3a4nn1 20120105-183940 20120105-184531 badbuse jagrestaurang sc3a5r

Jag sydde en del i januari. Vi gick på vinterpromenader med gottigt fika. Ossian somnade i sin pulka och vi njöt av vädret.

Vi hade roliga vattenleksstunder i badrummet, med en något babyknubbig Ossian. Jag gick på en date som jag inte i min vildaste fantasi skulle kunna ana var den skulle leda. Jag var fortfarande rätt sliten kroppsmässigt efter hösten i rullstol och kämpade med att bygga muskler och lägga på mig lite i vikt.

Januari avslutades med att jag fick en bakmaskin i huvudet och således fick sy ett stort jack över ögonbrynet.

Februari.

gips

Februari inleddes med att jag bröt handleden. Vilket inte skulle bli den sista gången detta året.

20120212-090717 20120218-000010

Och fortsatte med att jag hade en superbesvärlig period med lungorna. En lunginflammation gjorde till slut att jag blev inlagd med syrgas och antibiotika.

skelettpj

Ossian lärde sig att gå vid en ålder av tio månader, och nu finns det absolut ingenting som hindrar hans framfart här i livet!

dscf7180 dscf7189 dscf7194

Våren kom till Dalarna, och vi njöt av skogsutflykt med fikastund.

Mars.

20120304-084727 20120304-232721 20120304-233430 dscf7211 jag-e1332740974444 ofika

Mars inleddes med en loppisrunda där jag njöt av att ha en liten O tätt sjalad. Jag for upp till Mora och såg när David körde i mål på Vasaloppet. Vi gjorde även vårens enda utflykt på långfärdsskridskor. Jag klippte en nyare och mycket kortare frisyr, den frisyr som jag har än idag. Och jag och systeri fortsatte med våra skogspromenader med tillhörande fikastunder.

April.

20120408-084752 20120404-092508

April inleddes med en tripp till Skåne. Jag och pappa åkte till Helsingborg för att hämta en bil han köpt, och samtidigt hälsade vi på släkt och njöt av en vår som inte riktigt hittat uppåt landet.

jagocho kalas3

Världens goaste skruttunge fyllde ett år och det blev ett hejdundrande kalas med massor av släktingar och gottigt fika!

positivt

Sen kom den där dagen. Den där överjävliga helvetesdagen, då jag fick missfall. Och vi sörjde. Jag sörjde. I massor.

vc3a5ffla

Men den här lilla skitungen hjälpte såklart till att muntra upp mig och komma tillbaka på banan.

Maj.

20120503-135608 20120503-135702 20120503-135726

Maj inleddes med en tripp till Göteborg, Linköping och Karlstad. Men som slutade på ett sjukhus i Karlstad där jag blev opererad för akut tarmvred. Oerhört vad smärtsamt det var. Och oerhört vad jobbigt det var. Och tyvärr så fick jag ju även en infektion i såret efteråt, som gjorde att det läkte väldigt fult. Det var nog enda gången som jag kände att det kanske ändå var tur att jag inte var gravid.

odala omage okaffe

Jag kurerade mig med att hänga med Ossian och Emma. Ossian fick en alldeles egen hemmasydd dalahäst-tröja, och vi lekte järnet på gården i solskenet.

20120513-225503 lax

Jag och David hade picknick i vitsippebacken innan han for till Spanien i en vecka på träningsläger. Och när han kom hem så gick vi på restaurang för att fira att jag fått jobb.

img_1684

Maj månad avslutades med ett fantastiskt försommarväder – och vi njöt! Så galet mycket. Av lite nakenhet, solsken, glassätande och varm hud. Underbart.

Jag ska försöka att återkomma med del två i morgon. Men nu ska jag sätta mig och fara till Hofors, där jag och David ska fira nyår med hans familj och släkt, så jag vet faktiskt inte hur morgondagen kommer att se ut.

Men jag önskar er alla en riktigt fin kväll. Och ett jäkligt bra nytt år!

Kommentera

