Jobbiga livet.

Ossian vaknade upp dagen före nyårsafton med 40 graders feber, inte ens en vecka från att han blev frisk från sista sjukan. På nyårsafton var han upp över 40 och vände. På nyårsdagen satt han som en liten trasa i famnen på mig och tittade på Byggare Bob.

På nyårsdagskvällen fick jag samtal från min lillebror att min far åkt med ambulans till sjukhuset efter att han svimmat av, och påvisat förändringar på hjärtrytmen.

Igår skulle min mor ta Ossian till vårdcentralen för en undersökning, då han på morgonen tempade 40,7. Det slutade med att de blev skickade in till Falun och sjukhuset, eftersom man eventuellt misstänkte att det kunde röra sig om en hjärnhinneinflammation.

Efter lunch fick jag reda på att min far skickats med ambulans från Mora lasarett till Falun, eftersom man upptäckt att han fått vätska runt hjärtat som behöver komma bort. Och eftersom hjärtat fortfarande slog helt galet oregelbundet.

Sen får jag samtal om att lilla skrutten min har en otäck lunginflammation och öroninflammation och därmed blir inlagd på barnavdelningen med antibiotikadropp och övervakning.

Så inatt har sömnen varit näst intill obefintlig. Ja, den har nog till och med varit obefintlig. Nu ska jag ta en dusch, äta lite frukost med lillebror som sov över hos oss i natt och sen ska jag fara in till sjukhuset och avlasta Emma lite. Jag skulle egentligen velat åka för flera timmar sedan. Speciellt när Emma hörde av sig och berättade att Ossian haft det jäääättejobbigt inatt. Men jag tror inte man blir insläppt vid tretiden på natten.

Men nu är det morgon, och det bara måste bli en bättre dag idag! För jag är så sinnessjukt trött på sjukor och all oro som kommer med alla dessa sjukor. Idag kommer de förmodligen att tappa min pappas hjärta på vätska, och förhoppningsvis får antibiotikan det att vända lite för Ossian. Så bara måste det bli.

Kommentera

