Lördag.

20130113-003142.jpg
en liten O sover i min famn, två veckor gammal…

Just nu längtar jag efter att min vilda bebi ska komma ut. Det har varit party i magen hela kvällen, och det känns som att ena lungan tryckts ihop till halva sin storlek, som att kissblåsan är halvvägs ute och som att vildingen snart tittar ut genom naveln. Fast inte. Men sova är ju stört omöjligt!

Önskar att vildingen låg i min famn istället, så jag kunde vagga, vyssja, stryka och lugna. Lukta på bebishud och lyssna på sovljud. Men den tiden kommer. Snart.

Idag har jag suttit vid symaskinen stora delar av dagen. Ett lapptäcke till vildingens vagn och några små byxor är resultatet. Tänker skramla lite mer sömnadstid imorgon, eftersom D ska ut på sjön och åka långfärdsskridskor.

Hoppas ni sover gott därute!

Kommentera

