Magsjuka, och annat meck.

Så har vi klarat av den där delen med att ha magsjuka som gravid. Icke att rekommendera, på något sätt – ever. Speciellt inte om man redan har rätt mycket sammandragningar. De blir liksom inte bättre av att kräkas konstant i tolv timmar. Men, nu är det gjort. Och nu är det bättre. Däremot så har hela helgen gått åt att vila ikapp och äta ikapp.

Nu har vi väl kommit igång lite mer med förberedelserna inför vildingens ankomst också. Jag sydde ett lapptäcke till vagnen härom veckan, och är i sömnadstagen med spjälskydd till vaggan och hänge till korgen.

DSCN0163

 

DSCN0165

 

Har även lyckats knåpa ihop en amningskudde som jag hoppas ska komma väl till pass. Om inte annat så är den skön att luta magen på just nu.

542290_10151439266977363_1924256599_n

 

Just den här veckan är rätt lugn vad gäller besök och andra pyssligheter. Det enda var ett besök idag till psykologen, och i morgon har vi föräldrautbildning. En föräldrautbildning som för övrigt verkar superskoj! Härliga människor och bra information.

Nu ska jag bara ta och äta lite mellanmål och sen ska jag köra ut till lillasyster för tjejkväll. Det vankas ”Familjen Annorlunda” på tv, och förmodligen något gottigt att äta. Det blir fint det!

13 responses to “Magsjuka, och annat meck.

  1. Hu, skönt att du mår bättre! Vilket fint lapptäcke du gjort! Här har sonen magsjuka men någon lindrig variant. Det är ju bara att tacka och ta emot att den är lindrig. Första gången han kräktes var vi inte alls med, han var pigg bara lite innan. Dessutom var vi på barnens hus och tittade på syskonvagn, tur han inte kräktes i någon av dem…

    • Haha, ja, det var ju en riktig tur, att han int spydde i en vagn. Då hade ni kanske iof blivit en vagn rikare ;) Och skönt att det var en lindrigare variant. Det är ju iaf lite tacksamt mitt i allt det jobbiga!

  2. Åh, vilket härligt lapptäcke! Och skönt att magsjukan är över… det är den mest oglamorösa sjuka som finns!

    • Indeed. Det vill man bara inte ha. Oavsett om man får vara hemma och vila från jobb och skola någon dag. Den är så vidrig!

  3. Vad fint att det ändå g

    • Vad fint att det ändå går rätt bra! Snygga grejor har du sytt också, jag blir så avundsjuk;)
      Försök att inte bry dig om dessa synpunktsmänniskor, du vet vad du vet och handlar där efter. Det är visserligen inte samma sak men jag kan förstå lite vad du menar. Även med hund råkar en ut för såna personer och det är fruktansvärt enerverande.. ”Har du en sån sele?” ”Varför har du det fodret och inte det?” ”En sån stor hund ska inte hoppa, min har alltid varit så duktig” (som om jag tycker det är bra att han hoppas på folk…) nej ibland ska folk sköta sitt och skita i andra, det tycker jag;) kram på dig!

      • Nej, man ska inte bry sig om alla människor som bara tycker, utan att egentligen veta! Som jag skrev, det beror nog till stor del på graviditetshormoner som jag tar åt mig ;) Men det gäller att bara stänga öronen så gott det går. Strunta i’t!

        Kramar!

      • Ja precis nu struntar vi i det!
        Väldigt synd att du inte åker ner till Gbg men du gör helt rätt i att stanna hemma. Dessutom blir det ju dubbelt så kul om du tar med den vilda bebin när du väl kan åka:) håller tummarna för att du kanske inte behöver gå 7 veckor ÖVER tiden men att hen stannar ett tag till i magen! Kram!

      • Men jo, det är ju faktiskt lite mer trevligt att träffa någon som man faktiskt kan se och ta på. Inte någon som gömmer sig i en mage. Hoppas att vi kan komma susandes framåt sommarkanten :)

  4. Underbart lapptäcke :-)! Och jag tycker faktiskt att du ska strunta i magsjukor fram över. Låter inget skoj alls :-/!

  5. åh vad fint lapptäcke :) Vad du är duktig!

  6. Skönt att magsjukan är förbi, då borde du klara dig undan den som nyförlöst! Spännande tider för er…

Kommentera

