Vaggan.

20130131-223053.jpg

Nu är vaggan bäddad och redo för vilda bebin. Jag skulle gärna visat er en bättre bild. Men eftersom D är på skotersemester så flyttar jag runt bland släkt och vänner och övernattar. Vill väldigt ogärna sova ensam hemma just nu. Vi har ju ändå en tre mil till sjukhus, och inte tänker jag åka in själv. I vilket fall så har jag alltså inte tillgång till datorn, utan bloggar från mobilen.

Vaggan har vi köpt av en bekant till David som de ärvt. Och bäddsetet är ifrån när jag var liten bebis, så det är alldeles mjukt och skönt. Plus att jag tycker det är himla fint. Blått och vitt med små blommor på.

Till veckan ska vi hämta hem skötbordet som vi ska låna av Emma och Emil, sen är nog allt på plats faktiskt… Nej, babykorgen som vi ska låna från min kusin ska vi också hämta hem. En jättefin och smidig korg på hjul som vi kommer ha på övervåningen för alla dagsvilor. Vi har ju kök, vardagsrum och matsal på övervåningen och då är det ju smidigt med en korg som man kan dra med sig vars man nu ska vara.

Annars så börjar det faktiskt bli rätt tungt nu. Får hjärtklappning, sammandragningar och illamående av minsta lilla ansträngning – obehagligt. Det börjar bli jobbigt att andas och tungt åt ryggen och jag är nästan konstant trött. Men det är också så fruktansvärt skönt att vildingen fortfarande är kvar i magen! Snart är det bara sex veckor kvar.

6 responses to “Vaggan.

  1. Vaggan ser jättefin ut :-)! Och så roligt att använda sina gamla sängkläder som man själv sovit i :-)!!
    Att vara gravid kan ju vara tungt även för dem som har helt ok lungor, så jag kan tänka mig att det är tufft för dig nu! Men tänk va… snart bara 6 veckor kvar. Och får jag gissa så tror jag att det är en liten pojke där inne :-P.

    • Jo, nog är det inte så konstigt att det börjar bli tungt nu. Det får väl lov att vara det fram till fl, får passa på att bli uppassad ;) Och ja, jag tycker det är jättemysigt att använda mina gamla lakan, de är så mjuka och gosiga =)

      Vi får väl se vad det är för en liten skrutt som tittar ut. Vi vet ju redan vad det är, med största sannolikhet. Fast helt säker kan man ju absolut inte vara =) Skoj att du ville ge dig på en gissning!

  2. Åh gud så söt liten vagga. Jag blir ju bebissugen igen :) Men synd att det är så tungt för dig, hoppas det kommer gå bra bara. Skönt att du är bland folk, lite läskigt att vara själv när det är så där riskigt.

    Massa kramar fina du!

  3. Åh, så skönt! Du kommer att vara så bra och lycklig mamma! Jag blir glad när jag läser din blogg och ”ser” kärlek till lilla vildingen mellan raderna <3 Underbart!

Kommentera

