Bildbomb och snöfall.

DSCN0196 DSCN0197

 

Såhär såg det ut i helgen när jag besökte min far, soligt, lite töigt och massor med vårkänslor som spratt i kroppen.

DSCN0200

Och den här bilden är tagen för en tjugo minuter sen, på baksidan av huset vårt. Not so much vår. Och nu när jag kikar ut så öser verkligen snön ner.

Jag kan gott skriva att jag verkligen är redo för våren nu. Jag är trött på snön. Jag vill inte vara rädd för att halka. Min jacka går med nöd och näppe att knäppa upp nu, så snart måste jag gå med jackan uppknäppt – det kan bli kallt. Och jag får så sjukt med sammandragningar av att skrapa bilrutorna, borsta snö från trappen och spänna mig i kroppen när jag vadar genom snön. Mitt gravid-jag är inte särskilt förtjust i vintern. Inte alls faktiskt.

DSCN0176

 

Men, nu är det inte långt kvar. Sex veckor ungefärlisch. Sju om man ska vara riktigt kinkig. Fler om jag går över tiden. Vi får se.  Och klänning är ganska så skönt just nu. 

vagga

Och här är en lite bättre bild på vaggan. Redo för vildingen.

Och lilla skrutt-Ossian då. Som exakt en vecka efter maginfluensan återigen är sjuklig, i förkylning och krupp. Älskade onge. Nu får det väl ändå vara slut på sjukorna? Fast go, glad och spexig kan man vara ändå!

DSCN0193 DSCN0192 DSCN0195 DSCN0191

Lill-ongen som snart fyller två år. Som pratar konstant, och nu så förstår man faktiskt en hel del av vad han säger. Säkert hälften i alla fall. Han har greppat hur man hanterar en Iphone och låser själv upp telefonen och startar igång traktorspelet. Det finns inga hinder i livet, och skulle det om möjligt göra det så blir han stentokig. Grävskopor (fkoopa!) och dumprar (bumpee!) är livets största mirakel, och näst därefter så lagar han gärna mat eller läser en bok.

I eftermiddag är det dags för tredje delen av föräldrautbildningen, och därefter åker vi ut till Bäsna för middag och upphämtning av skötbord. Känns som att det kan bli en bra dag idag!

8 responses to “Bildbomb och snöfall.

  1. Gud så fin du är :) Vilken underbar mage.

    Kramar :)

  2. Så fin bild på dig och din mage! <3

Kommentera

