Mosters bebis. Och tröttheten.

Härom dagen stod Ossian och vickade på bebisens vagga, då Emma frågade honom var nu mosters bebis är någonstans. Vi har på sistone pratat en hel del om bebisen som finns i magen och snart kommer ut. I vilket fall så frågade Emma Ossian var bebisen är, och förväntade sig nog att han skull peka på min mage. Men nej, Ossian lägger handen på huvudet och säger ”Hää!”. Och nog har han lite rätt, han är ju också min bebis, hjärtat mitt.

20130211-190714.jpg
Hjärtat mitt när han sov middag i förra veckan…

Helgen har varit lugn. Kanske mest för att jag varit förkyld och hängig. Igår bakade jag lite bröd och bullar som jag la i frysen. Och sen gjorde jag en stor gryta kalops som vi bjöd en vän som kom på besök på. Gott lokalproducerat kött som fick sjuda i nästan tre timmar, så fint.

I torsdags hade jag besök hos barnmorskan. Vilket gick helt ok. Alla värden var bra, utom sf-måttet. Min mage växer för dåligt. Så denna veckan ska jag tillbak och mäta om, och skulle den inte växt nu så blir det tillväxtultraljud på en gång. Annars skull vi gjort det i slutet av februari.

Men jag tror faktiskt lite på min mors teori, att bebis ligger långt in i magen. Och jag tror också att det är därför jag har så jobbigt att andas och äta. Men det är klart, lite orolig blir jag ju. Lillskrutten där inne, du förstår väl att du måste må bra!

Och som rubriken förtäljer så är jag ju så galet trött. Orkar I N G E N T I N G. Sover kanske i pass om en halvtimme. Sen måste jag andas. Eller kissa. Eller äta en banan. Eller försöka få luft genom näsan. Eller låsa upp höfterna som glidit av kuddarna och fastnat i ett högst smärtsamt läge. Ja, ni fattar. Jag har det ju inte lätt (läses såklart med en hög dos ironi).

Skämt åsido. Men nu börjar jag faktiskt känna mig redo och färdig. Nu kan du få komma, bebis. Både jag och din pappa längtar galet mycket efter dig!

3 responses to “Mosters bebis. Och tröttheten.

  1. Vi fick göra tillväxt-ul med Sheena, magen växte ingenting i slutet. Men det var som jag trodde, hon hade borrat sig långt ned och därför slutade magen växa. Er mini har väl också legat i rätt position en längre period om jag har förstått det rätt, då är det, enligt min erfarenhet, vanligt att magen växer dåligt under graviditetens sista tid. Kram!

    • Jomen precis! Bebisen har ju varit fixerad sen flera veckor tillbak, så förmodligen är det bara ngt sånt det handlar om. Skulle ju helst bara vilja ha ongen på utsidan nu, så man kan kika på hen och kontrollera så hen mår bra. Men det får la vänta ett litet tag till ;)

Kommentera

