TUL.

Igår var det dags för tillväxtultraljud på vildingen. Lite nervös var jag innan, eftersom magen knappt växt något den sista månaden. Även om sambon tycker att jag liknar en vattenmelon i formen. Han är verkligen smidig i sina uttalanden. Eller inte.

I vilket fall så var det inga som helst fel med vår lilla skrutt. Vildingen väger just nu 2250 gram och ligger precis på mittenkurvan. Så det kommer förmodligen vara en helt normalviktig onge vi får ut. Om hen nu kommer på utsatt tid och inte tidigare. (Carola, det blev visst ingen alla hjärtans dag-bebi… )

Det som gör att jag inte är så stor är förmodligen att bebis ligger väldigt långt in i magen. Och därför så är det heller inte alls konstigt att det är jobbigt att både äta och andas. Petitesser.

Och så fick vi vildingens kön bekräftat återigen, med 99% säkerhet. Så nu vet vi vad det är för en liten filur som kommer ut till oss om en månad. Nu ska det bara bli väldigt spännande att se vem hen är, gör, tycker om, inte tycker om. Ja, jag är ju helt galet nyfiken!

Idag ska jag ut och inhandla det allra sista till bebis. En skötbädd till skötbordet, amningsnapp, amningslinne och en till amnins-bh. Sen är vi verkligen helt redo för lilla vildingens ankomst!

9 responses to “TUL.

  1. Å va bra att allt ser bra ut =)! Spännande att ni vet kön med 99% säkerhet! har ni velat veta eller har det varit oundvikligt med tanke på alla ultraljud. Jag är så nyfiken och ska bli riktigt spännande att så småningom få veta vem som gömmer sig i din mage! Amningslinne är verkligen kanon. det har jag när jag sover. kram

    • Nej, vi valde ju att inte ta reda på könet. Men sen så var det en barnmorska som försa sig vid ett ultraljud, och på det sättet fick vi reda på det =) Och nu kändes det bara bra att få det bekräftat, så att vi vet.

      Kram!

  2. Vad skönt att allt såg fint ut :-)! Och 2,2 kg är ju faktiskt en bra vikt om bebis skulle komma tidigare.. jag vägde 2,3 kg närjag föddes och jag blev ju ganska ok ;-)! Och man blir ju allt lite nyfiken vilket kön er bebis har :-P! Jag gissar på en liten kille minsann.

    • Eller hur! Jag blev väldigt positivt överraskad när jag hörde hur mycket hen väger. Nu känns det genast så galet mycket lugnare. Tror nästan jag får ha någon liten gissningsrond här på bloggen, skulle vara skoj att veta vad folk tror det blir =)

  3. Hehe, Vildingen har bara ingen koll på almanackan! Kan trösta dig med att det hade inte vår Sheena heller… lilla busungen vår!

  4. Men ville ni veta könet, eller slank det kanske bara ur nåns mun? Eller syntes det kanske på bilderna?
    Skönt iallafall att du och lillen mår bra! Förstår att det är en hiskelig väntan nu men tids nog får du ju lära känna vildingen;) själv tror jag minsann att det är en riktigt trevlig person som ligger där inne och jag hoppas också få lära känna hen framöver.
    Pepp pepp här också och hoppas dagen blir bättre, än är den ju inte slut:) kram

    • Jo, men precis. Det var en som försa sig vid ett ultraljud. Vi hade valt att inte ta reda på det. Men så sa hon det, och nu vet vi =)

      Och ja, det är jätteskönt att vi mår bra, och att vildingen är kvar i magen. Det betyder mycket, för mig och för lillskrutten.

      Tack, tack, och kram!

  5. Åh, så skönt att höra att ni mår bra och att lillvildingen växer!

    Och… jag lider med dig. Att inte få/kunna sova är hemskt. Stor kram till dig!

Kommentera

