Återhämtning.

På fredagen grät jag bara. Även lördagen startade gråtandes, men någon gång under dagen byttes gråten ut mot tomhet. Och eftermiddagen spenderade jag med syster och familj. Att bara få vara, och veta att man är omtyckt.

20130218-133752.jpg

Och någon gång under söndagen så byttes gråten och tomheten ut mot ilska och energi.

Jag är så glad att jag haft David i allt detta. Som han har fått torka tårar. På fredagen fick han köra hem från jobbet tidigare, och lördagsplanerna fick stå åt sidan för att bara sitta i soffan under filt och se film. Att se Johan Falk bekämpa brottslingar medan tårarna rann.

Men vi samlar information och fakta. Idag har jag pratat med min samtalskontakt och fått ännu mer kött på benen i att den här läkaren begått ett rejält misstag. Och vi kommer att anmäla henne. Oavsett om hon ber om ursäkt, tar tillbaka eller står fast. Så att ingen annan behandlas såhär.

Stort tack för allt ert stöd, kommentarer och tankar i förra inlägget. Det känns tryggt att ha så mycket stöd och kärlek runt sig.

9 responses to “Återhämtning.

  1. Bra att ni kommer att anmäla den läkaren! Och vad skönt att du har stöd och hjälp. Det är förvisso det sista du behöver nu, en anmälning och all strul, men det kommer säkert att lösa sig till det bästa! Jag är övertygad om det. Försök att ta det lugnt nu och vila de sista veckorna innan din skatt kommer <3

    Ps. Hade varit roligt om din bebis föddes samma dag som Ossian <3

    • Ja, det är så himla skönt att veta att man har stöd och hjälp i detta, att jag inte är ensam. Och att alla förstår att detta är så fel. Så skönt. Och jag tror och hoppas också att det kommer bli bättre, att vi kommer att kunna göra något för att påverka. I vilket fall så kommer jag säga precis vad jag tycker till den här läkaren. Så att hon vet, och kanske kan ta till sig lite.

      Varma kramar!

  2. Läste ditt inlägg nu och är i chock!! Det är ju helt sjukt… trodde inte det var möjligt att göra så?! Självklart ska du anmäla. du har många runt omkring dig som kan stötta och vara till hjälp. Utnyttja det och tvivla aldrig själv på din egen förmåga att bli mamma!!!! KRAMAR

    • Nej, det är helt galet. Jag visste inte heller att det gick att göra såhär, då hade jag aldrig haft mina journaler tillgängliga. Men nu är det som det är. Och förhoppningsvis kan vi få lite rätsida på det hela. Förhoppningsvis. Och nej, jag tvekar verkligen inte på min förmåga som mamma. Det är nog en av de saker som jag känner mig helt säker på. Jag kommer bli en bra mamma.

      Kramar!

  3. Jag hejjar på dig och jag är glad att du hittat ilskan och att du får kraft att anmäla! Skönt att du har människor som stöttar dig!

    • Ja, det känns ju mer skönt och konstruktivt med ilska och energi också! Även om man först verkligen behöver få vara ledsen…

  4. Vad skönt att du kommit över det värsta ledsen-stadiet…för jag tror att det är det som tar mest energi trots allt…
    Hoppas att ni får ordning på detta innan bebis kommer så ni bara kan mysa utan rester efter denna historien. Och lite ilska är allt ett bra drivmedel ibland :-)!

Kommentera

