Längtan.

Just nu så längtar jag så galet mycket till slutet av juli. Alltså galet mycket. För då  åker hela familjen på semester. Vår lilla familj. Tillsammans med syster och hennes familj. Och mormor. En vecka i ett semesterhus i södra småland väntar.

imagesInte detta huset dock. Men liknande.

Huset ligger vid en sjö, en privat sjö. Det är också barnanpassat, huset alltså, inte sjön. Jag tror det kommer bli vansinnigt mysigt och härligt. Och speciellt efter den här lite stressiga och jobbiga (och väldigt härliga!)  hösten och vintern. Jag tänker mig en filt i skuggan under ett träd, med bebis sovandes bredvid mig och en bok i handen. Den tanken får mig att rysa av längtan.

Och hur konstigt kändes det inte att fylla i bokningsförfrågan på huset när man skulle beskriva vilka som ska bo i huset; ”Det är jag, Johanna, min sambo David och vårat barn på tre månader”. Vårat barn. Shit, vad märkligt det kändes att skriva det. Men så himla härligt!

Och hörrni! Gud så glad jag är över all stöttning och pepp som jag fått de senaste dagarna. Ni är så guld värda! Jag önskar jag kunde ge var och en av er ett stort fång rosor, eller tulpaner. Fina blommor och en chokladask är ni värda!

 

9 responses to “Längtan.

  1. Jag tycker att du kan ge det till dig själv, ifrån oss istället!

    Någon som håller med?

  2. Håller med Eva, jag med. =o)
    Kanske vi kan passa på att träffas då du/ni är i Småland? :p

  3. Hoppas du haft en skön helg och önskar en fortsatt fin söndag:)
    Kram Emma

  4. Åh, så underbart det låter! KRAM till dig, hoppas att det blir just så! (Nu fick jag också sommarlängtan)

Kommentera

