Gissa. Om ni vill.

Har finfint nattsällskap av goaste lilla Ossian inatt. Man får ju passa på medan jag fortfarande tar mig ur sängen själv och inte har någon annan liten att se efter. För den busen hänger ju än så länge med när jag rör mig.

Och nu känns det ok att gå ut med beräknat datum. Vi har blivit informerade om olika datum under hela graviditeten, så det har varit svårt att säga något. Men första april är vår lilla vilding beräknad till nu. Alltså är det 32 dagar kvar. Lite mer än vi har trott. Men ändå nära.

Så. Om ni vill så får ni mer än gärna gissa på när hen vill komma ut! Vi har en liten gissningstävling i familjen om när vildingen kommer, hur lång hen är och vad hen väger. Så det kan ni få gissa på. Och vilket kön det blir! Fast det vet ju redan vi (med största sannolikhet), men det vore jätteskoj att höra vad ni tror.

20130228-215435.jpg
här är magen för två veckor sedan..

Imorgon är det barnmorskebesök och fika med en i mammagruppen som står på schemat. Så nu hoppas jag att den stora, och lilla, vildingen sover gott inatt. Och att ni gör detsamma!

15 responses to “Gissa. Om ni vill.

  1. Va fin du är!

    Vilden kommer den 21 mars, väger 3160 g och är 50 cm lång och en liten kille =)! Japp så tror jag! kram

  2. Jag tror på en kille. Datum är svårt, men hen verkar ju trivas så bra hos dig nu så frågan är ju om hen vill blir ett aprilbarn. Men känns ändå mer som ett marsbarn så jag gissar på 27 mars. Vikt och längd passar jag på, har ingen aning om vad småttingar väger (typ 3 kg?) och absolut inte hur långa de är (50 cm?)… Det viktigaste är ju att ni alla mår bra och är friska, både under tiden vilden är i magen och efteråt. Så jag hoppas ju såklart att jag vinner, men önskar än mer det sistnämnda. :)

  3. Såååå fin mage :) Jag tror att det blir en tjej, 50 cm lång och väger 2985g. En liten lagom sak :) Ska bli så himla kul att träffa dig sen, när den väl har hittat ut i världen :)

    KRAAAAAAAAAAM <3

  4. Så fint jag vill

    Jag tror den lilla är en tös.. Att hon är 48.5 cm lång och väger 3380 gram. Jag tror att hon har en liten mörk kalufs och smala små fingrar, luktar underbart och är världens finaste! Största kramen till er..

  5. Så fint jag vill

    Glömde ju datum! Jag tror hen tittar ut 18 mars!

  6. Glömde också datum, 23 mars tittar hon ut :) Kram

  7. Så himla mysigt med bebbe! Jag tror det blir en lite kille och att han tittar ut den 6 april.

  8. Pingback: Barnmorskebesök. |

  9. Jag tror att det blir en tjej som kommer den 17 mars. Hon är 48 cm och väger 2.850 gr.

  10. Jag tror att det är en liten tjej som kommer ut 14:e mars (hon har tagit fel på månad då det gäller att komma på alla ♥-dag). Hon kommer ha mycket hår på huvudet och hon kommer väga 2865 g. 47 cm lång. :-D

  11. Har liksom tänkt en kille hela tiden. Kommer på Joakimdagen.

  12. 16 mars kommer HON ut. Och hon väger nog 2940 gram och är 49 cm lång. Och HUR fin som helst!

  13. 28 mars en flicka, 3589 g och 51 lång

  14. En tjej 46cm 2310gram som kommer 20mars

  15. Åh vad fin du är!!!!
    Hur kommer det sig att datumet ändrats?
    Gissningarna överlåter jag till dom andra;) huvudsaken är att du och vildingen mår bra, så ta hand om er!
    Många kramar från vårvädret i göteborg

Kommentera

