Förvärkar.

Molar, sträcker, värker och drar. Sen försvinner det. För att några timmar senare dra igång igen. Fötter och händer har svullnat. Magen sjunkit. Ryggen värker och fogarna gnisslar. Jag är så sjukt bebis-redo nu. Och vildingen skulle kunna komma nu. Eller om fyra veckor. Eller däremellan.

20130308-232208.jpg

Men ikväll har vi haft görtrevliga middagsgäster. Och ibland dem fanns en gos-vänlig sexmånaders. Så nog fick jag lite bebisgos ikväll. Och god mat. Och trevligt sällskap.

Annars ser dagarna väldigt mycket lika ut. Jag vilar, bakar, boar, gnäller lite och vilar lite till. Och går på amningskurs. Det har jag visst börjat med också!

4 responses to “Förvärkar.

  1. Håll ut till slutet av mars, så att jag vinner… ;) Skönt att du mellan vilandet också träffar människor du tycker om så att tiden går lite fortare. Kram

    • Haha, jag ska försöka ;) Japp, måste hitta på lite skoj saker för att få tiden att gå med. Samtidigt som jag också måste vila. Gäller att hitta rätt balans där =) Kram!

  2. Knip till 14:e! :-D

    Måste erkänna att jag gärna kommit till er på middag… ;-)

    • Tror inte jag behöver knipa något vidare, för jag tror nog att vildingen stannar längre än så =)

Kommentera

