Insomnia.

Nä, inte har det kikat ut någon bebis ännu. Fast just nu, efter nattens fjärde toalettbesök och den plötsliga hungern som var tvungen att avhjälpas med en banan och ett glas mjölk så önskar jag att en förlossning var på gång snart. Men det gör väl de flesta såhär i slutet av graviditeten.

20130318-034214.jpg
V.39, och nu är det riiiktigt trångt därinne!

Jag orkar inte sådär vådligt mycket. Mest pga sömnbristen och illamåendet tror jag. För jo, nog har jag fått tillbaka morgonillamåendet. Men annars känner jag mig lite halvsmidig, i alla fall om jag jämför med vissa som är gravid i samma vecka.

20130318-034745.jpg
Förmiddagsfika

Och nu behöver jag ju inte bry mig om att ta det lugnt med rörelser och lyft, eftersom vildingen är färdigbakad. Så ett par rejäla (i höggravids mått mätt) promenader har det blivit. Och nog tar förvärkarna i mer och mer för var dag som går.

20130318-035031.jpg
Idag körde vi på en ute-fika i solskenet efter en härlig promenix!

Nädu lilla onge, nu är du då så galet välkommen ut! Det är så många som längtar efter dig och vill mysa med dig. Allra mest din mamma. Fast, är du lika envis som din mor så inser jag att detta kan ta sin lilla tid…

6 responses to “Insomnia.

  1. Hej, lyckades inte posta min födeledagsgissning när du frågade, men eftersom det närmar sig gör jag ett nytt försök. Jag gissar på den 29 mars, den dagen då min son är född. Han var stor, men jag gissar att du får en mindre son, 3050 g och 51cm.

  2. Men vilken tur att bebis kunde hålla sig kvar där inne så länge iallafall. Men jag kan tänka mig att väntan blir extra lååång när man får sammandragningar så tidigt…och nästan ställer in sig på för tidig födsel :/..

    Ät du lite fler såna där kakor och bara njut av sista tiden som gravid…snart kommer du ha din bebis i famnen :-)!

    • Jamen eller hur! Vi har ju trott att bebis ska komma i flera månader, och nu när det väl är dags inom någon vecka så är det så olidligt att gå och vänta…

      Men jag käkar kakor, läser tidningar och tänker att tre veckor, det är ju ingenting egentligen ;)

  3. Så fint jag vill

    Så fiiin mage och så himla spännande nu!!!

Kommentera

