Vi väntar.

Och väntar. Och väntar.

I onsdags kväll började något som skulle kunnat vara värkarna. Först vågade vi inte tro på det. Men efter att ha börjat klocka dem så insåg vi att de både var regelbundna och ganska så tilltagande. Meeen, nog avstannade det under natten.

Och igår och inatt har jag bara haft värk lite då och då. I och för sig ganska så intensivt och smärtsamt när de väl kommer. Men inte ett dugg regelbundna. Och inte tillräckligt ofta.

Så jag har ingen aning om vad detta kommer leda till. Om det betyder att bebis är här snart, eller om vi ska köra på den här nya ”värk-stilen” i ett par veckor till. Nej, nog hoppas vi på alternativ ett, att bebis är här inom ett par dagar.

Nu ska jag fara och hämta upp Ossian. Han får följa med mig till barnmorskan då mamman hans skulle på ett viktigt möte. Får se om barnmorskan så mycket som får peta på mig. Han är ju inte så förtjust i sjukvårdspersonal, lillskrutten. Men det ska nog gå bra!

Hoppas ni har en fin dag!

4 responses to “Vi väntar.

  1. Åhhhhh, spännande :) Då kanske den kommer imorgon, som jag hoppades :) Gud vad jag också längtar till den lille knodden är född, är så nyfiken på vad det är för filur därinne :)

    KRAM

    • Ja, men jag hoppas också så sjukt mycket att förlossningen startar nu, så att bebis är här imorn. Men helt ärligt så känner jag inte av värst mycket just nu :/

      Kramar!

  2. Håller tummarna för att det ska gå bra oavsett när den lille kan tänkas titta ut. :)

Kommentera

