Inget är som väntans tider.

Nope, njet, nicht. Ingen bebis ännu. Bara dumma förvärkar som håller mig vaken om natten och får mig att må illa om dagen.

Ultraljudet i tisdags visade på en frisk bebis på en vikt av ganska precis 3000 gram, alltså en nio procent mindre än medelsvenssonbebisar. Men det kan ju fela rätt rejält det där. Och nog hade jag normalmycket fostervatten.

Igår var jag på mitt förhoppningsvis sista besök hos barnmorskan. Så det blev lite av en sammanfattning av graviditeten. Tretton kilo plus slutade vågen på. Blodtrycket var fortfarande strålande, och sf-måttet slutade på 32 i v 40. Nu är det bara födandet kvar. ”Bara”.

Och här hemma är förrådet städat och sorterat, vagnen färdigbäddad och bb-väskan klar. Nu finns det faktiskt inte så mycket mer jag kan göra.

Helgen bjuder på tvåårskalas för världens bästa Ossian, påskmiddag med familjen och påskfika med svärisarna. Och förhoppningsvis en hel del vila, så att jag nu orkar med den där förlossningen, om den behagar inträffa.

20130329-034258.jpg
Här är vildingens skötbord iordningställt.

Ha nu en riktigt skön påskhelg! Med godis, sol, värme och skönt umgänge!

9 responses to “Inget är som väntans tider.

  1. Åh, vad fint ni har gjort det! Önskar dig en lugn och mysig påsk!

  2. ”Om den behagar inträffa”, hahahaha! Så kände jag också, när jag gick över tiden med Sheena! Men ut kom hon, sex dagar försent… Och än så länge har hon inte blivit bättre på att ha koll på almanackan… ;-)

    • Jamen jag fattade nog inte hur jobbigt de här sista dagarna skulle vara. Fast det är nog mest bristen på sömn och vila som gör sig påmind. Och en sinnessjuk längtan efter att ha ongen här =)

      • Ja, det är jobbigt på slutet, man vet ju att ungen är färdiggräddad och att man själv skulle må bättre av att ha hen på utsidan, liksom. Jag trodde inte jags kulle gå över tiden med Sheena så jag började tro att hon var en alien som tagit över min kropp och sedan tänkte ta över världen, typ… hahaha! ♥

  3. En riktigt Glad Påsk till er också!

    Kram

  4. Tänker på dig! Tror på en påskens… i helgen händer det!

Kommentera

