Semester.

Så var vi på väg på Olivias första semester. Vi ska fara ner till Karlstad över natten för att hälsa på Olivias kusiner. Just nu sitter jag och klunkar i mig lite kaffe medan Olivia vaknar till för att bli ammad. Och när hon har käkat klart så susar vi iväg.

Det känns både lite spännande och lite meckigt att åka iväg. I måndags var vi upp till min pappa över natten och nog för att det är mysigt, men jag tycker mig märka på Olivia att hon inte är helt nöjd med att vara borta så länge. Eller ja, framför allt att få vandra från famn till famn nonstop. Så nu tänker jag vara lite hård med att hon absolut ska få så mycket mamma-famn-tid som hon behöver.

Annars har vi firat en lugn valborg, varit på första storhandlingen och besökt Rättviks marknad.

I morgon blir lill-trollet fem veckor gammal. Jisses.

One response to “Semester.

  1. Mysigt med semester. Du får absolut vara hård med famn-till-famnvandrandet om du känner så. Eftersom det redan cirkulerade mycket sjukdomar när Ebba föddes så var vi väldigt försiktiga med vilka som höll i henne och det var inte alls många. Sen efter att hon hade rs så är det nästan ingen som vågat hålla i henne för de är rädda att smitta henne med nåt. Därför kan jag nästan bli lite chockad nu när folk frågar om de får hålla i henne. Det får de givetvis men ibland känns det bara så konstigt. Hon är ju min liksom. Hon skriker dock i alla famnar utom i min och Marcus just nu. Även i sina mor- och farföräldrars. Det går bra några sekunder. Hon ”pratar” och ler dock gärna med dem om hon får sitta i mitt knä. Jag tycker bara det är mysigt att vi är hennes största idoler!! =)

Kommentera

