Sjuveckorsongen.

Så har det återigen gått sådär lång tid mellan inläggen. Jag skrev ett långt inlägg härom dagen, men precis när jag skulle till att publicera så gick internet ner och inlägget försvann.

Igår var vi på åttaveckorskontroll på BVC. Nu är hon ju bara sju och en halv vecka, men vi gjorde det lite i förtid. Och nu vägs det 4300 gram och mäts 54 centimeter. Stora tjejen. Som är liten egentligen. Men som helt följer sin kurva!

photo (1)

Älskade lillongen min på väg till polarens dop i lördags.

Och vid sju veckors ålder så är det en riktigt go och härlig tös vi har. Hon är just nu inne i en väldigt mammig fas, och speciellt om kvällarna, då dugs inte någon annan än mamma. Så därför så använder vi bärselen väldigt mycket – däri trivs hon riktigt gott.

Vi somnar vid nio om kvällarna, då hon ammas till sömns. Och sen vaknar hon en gång vid ungefär två för att amma, och sen igen vid sexish, typ. Helt ok nattrutin!

Vakenperioderna blir allt längre och längre och nu är hon väldigt ”med”. Hon ler i gensvar och har börjat snacka litegrann. Förmiddagarna är bäst att sova sig igenom, och om eftermiddagarna är hon vaken i perioder och kör små powernaps däremellan.

Igår körde vi det andra zumba-passet, och det var fortfarande lika skönt att sova sig igenom det. Men det är riktigt skönt att det fungerar att ha henne med, eftersom jag tycker det är så skönt att komma igång med träningen igen och det kommer nog att vara en stor del av vårat liv.

Hon har även hunnit med fyra fotbollsmatcher i division ett, eftersom jag jobbat som speaker då. Så nog har hon legat och blivit ammad just när jag ropar ut något – och jag håller andan varje gång för att hon int ska skrika just då. Eller när hon blev bytt på i fönstergluggen på speakerbåset av sin moster och då passade på att skita ner henne. Så jo, nog är hon en invand fotbollsbesökare nu.

Nä, nu måste jag gå igen – dags att amma. Men jag får återkomma. När vet jag inte.

Puss på er!

 

 

6 responses to “Sjuveckorsongen.

  1. Låter som ni har det härligt! Det är bra, det förtjänar ni! ♥

  2. Så mysigt ni verkar ha! Härligt! Var tvungen att titta vad Ebba vägde vid den tiden och även hon var på bvc vid 7.5 vecka…. tror det var en kontroll av hennes navel men hon vägdes och mättes också. 4,9 kg och 58,5 cm lång. Två perfekta små brudar vi har =)!

  3. Så himla söt liten goff:-)!!

Kommentera

