Mors dag.

Min första mors dag någonsin. Och den började så fint! Jag och Olivia låg och myste i sängen när David kom och uppvaktade med sång, frukostbricka och present.

20130526-081636.jpg

20130526-081716.jpg

Sen somnade sambon och jag ammade Olivia, gick upp och tog reda på frukostdisken, sövde O, körde igång en tvätt och förberedde kvällens middag.

Nu är klockan åtta och jag har precis satt mig med en kopp kaffe och en go tidning. Så skönt med en lugn egenstund på morgonkvisten.

20130526-082031.jpg

Igår var vi på loppis på förmiddagen. Jag fyndade en matstol till Olivia för 50 lappen, en resesäng för 100-lappen och en kasse med kläder för 30-lappen.

Efter det var det fotbollsdags, och möte med serieledarna. Skitnervigt och urspännande match! Ossian var den självklara hejarklacken.

20130526-082456.jpg

Olivia var mest söt och skrek efter bröstet. Otroligt annorlunda att speaka och heja på fotboll med en onge hängandes i bröstet. Men väldigt mysigt!

20130526-082723.jpg

Och den fina kvällen avslutades med grillkväll och fotbollslir hos Emma och Emil. Idag väntar en riktig trädgårdsdag här hemma!

Och nu är det visst någon som vaknar och vill vara med… Tror kaffet får vänta. Grattis alla mammor och fina kvinnor!

6 responses to “Mors dag.

  1. Åh, den allra första mors dag är speciell. En märklig känsla. Fast skön :) Härligt. Och gud så söt hon e, din lilla onge!!

    KRAMAR!!!!!! <3

    • Ja, det var en riktigt häftig känsla faktiskt. Fast ändå väldigt naturligt – på något konstigt sätt. Och väldigt mysigt! Visst är hon bra söt =) Snart ses ni!

      Kram, kram, kram!

  2. Grattis på din allra första morsdag! Själv är jag på min 16:de! Oj, oj, oj, så fort tiden går. Barnen lagade fattiga riddare till mig till frukost som jag fick på sängen. Sedan satt de med mig i sängen och åt upp sina. Maken föredrog köksbordet och flingor, som vanligt.

    • Tack å bock! Så himla mysigt med en gemensam frukost i sängen. Det ser jag fram emot när Olivia och jag kan göra. Och David såklart. Om inte han vill äta sina flingor vid bordet ;) Grattis till dig med!

  3. Grattis på din första mors dag! Är lite nyfiken vad david sjöng för sång i morse :-D!?

Kommentera

