Göteborg och Skåne.

Vi har visst tagit lite sommarlov i bloggen. Och varit iväg på semester.

Förra måndagen for vi neråt Göteborg och käraste Marie. Gud så fint vi har haft det tillsammans. Jag önskar så innerligt att vi bodde närmre mina vänner i Götet. Men så är det ju inte. Men vi hängde massor. Myste gott med Marie. Hade det görtrevligt med finaste Louise och träffade finaste familjen Nanna.

Och nog har jag rest med världens bästa onge. Hon har verkligen anpassat sig till situationerna, och det är inte många gånger som hon blivit sådär jätteledsen. Nej, hon har verkligen varit superhärlig att resa med. Så länge hon har fått äta när hon vill, ligga mycket i famnen och sova när hon vill så har hon varitvärldens  nöjdaste och gladaste!

Efter Göteborg så tog vi tåget ner till Skåne, och i Lund så hämtade min mor och två vänner upp oss på stationen. Sen for vi över till Danmark och köpte öl och vin!

Tyvärr var besöket i Lund inte bara av det roliga slaget, utan vi var faktiskt där för en begravning av en person som dött i alldeles för ung ålder. Och på fredagen så klädde vi upp oss och gick dit. Jag var beredd på att få gå ut med Olivia ganska så snabbt, eftersom hon var vaken och jag tänkte att hon kommer nog inte vilja ligga i vagnen eller sitta still i kyrkbänken. Men världens bästa onge låg knäpptyst i sin vagn och såg sig om hela timmen som begravningen var!

Nej, jag har haft en helt fantastisk semestervecka med Olivia. Det kunde verkligen inte gått bättre!

 

Och nu är vi hemma och njuter av solen och värmen här istället. Igår var jag på efterkontroll och fick en ok-stämpel i rumpan på att börja träna igen. Även blodtryck, vikt och allt annat såg bra ut. Jag passade även på att väga Oliven, och vid en ålder av tio och en halv vecka så väger hon 4820 gram. Stortjejan!

 

Nu ska vi klä på oss och gå ut och gå med mammagruppen!

20130610-190126.jpg

20130610-190153.jpg

20130610-190259.jpg

20130610-190348.jpg

One response to “Göteborg och Skåne.

  1. ÅÅÅÅHHHH, hon e ju så sööööööt!!!!!!!!!!!!!! Saknar henne och dig, det är så himla synd att det inte är närmare vi bor. Det var supermysigt när ni var här och ni är alltid välkomna!!!!!

    Kram <3

Kommentera

