Egen säng.

20130623-223710.jpg

20130623-223728.jpg

Idag var det dags för Oliven att testa på att sova i sin egen säng. Inte för att jag vill. Inte för att Oliven vill. Utan mer för att vi inte får plats i vår säng. Jag är känslig för när det blir för trångt och D är känslig för när det blir för trångt och för varmt. Det blir båda när man sover tre i sängen. Så nu testar vi spjälsäng.

Första kvällen gick sådär. Efter en och en halv timme har hon nu däckat. I vår säng. I min armhåla.

Vi får se hur vi gör imorn…

4 responses to “Egen säng.

  1. Ha ha, men hon ser ju ut att gilla sängen. Men man ser också att hon vet det, skenet bedrar… ;) Hon ser sådär lurig ut, som om: Men morsan kom igen, kan ju inte sova utan din armhåla och det vet du ju….

    KRAM :)

    • Hahaha… ja, nog kommer det ta ett tag att vänja henne vid sängen. Hon är alldeles för kär i att sova i min armhåla ;) Och jag tycker ju också om att ha henne där… så det är ju lite dubbelt detta =)

      Kram!

  2. Mmm, känner igen det där… jag är också känslig för värme… Dock sov våra hos oss minst ett halvår innan de började sova i egen säng. För mig övervägde bekvämligheten att bara kunna ge bröstet när de vaknade och var hungriga på natten, jag har svårt att somna om om jag kliver upp. Dock sov jag ändå relativt kasst den tid då de sov hos oss… men nu är jag glad att jag gjorde som jag gjorde ändå, den tiden är ett fint minne. ♥
    Jag vill dock trycka på att man ska göra det man själv känner är rätt för ens barn och en själv, man måste ta hänsyn till alla aspekter och inget är mer rätt eller fel än något annat!

    Kram på er!

    • Vi har tagit bort ena långsidan på hennes säng, och satt den sidan mot min sida av sängen, så jag behöver liksom aldrig gå upp för att plocka upp henne och mata. Det hade jag aldrig orkat ;) Men hon vill nog sova närmre än den halvmetern det är till hennes säng, så det är väl där vi får öva lite. Men det får ta den tid det tar, och kan hon bara sova halva nätterna där så är det bra. Annars tar vi det när hon är redo.

      Det är ju som lite mysigt att kunna sova ihop som ett par med, och just nu går inte det riktigt eftersom David sover så dåligt när det är varmt och trångt. Så vi får väl se hur det blir..!

      KRamar!

Kommentera

