Fotografering.

Igår hade vi en go vän här som är fotograf, och hon fotograferade oss som familj och vår lilla Oliv. Vi vill gärna göra en förstoring och sätta upp på väggen, och nu har vi det! Till helgen skulle jag få alla bilderna, men redan igår fick jag ett litet smakprov:

Olivia

Foto: Sofia Höglund

På torsdag är det dags för ny vägning, mätning och även första vaccinationen. På söndag blir hon tretton veckor, och även tre månader. Tretton veckor som gått så galet fort. Och samtidigt så känns det som att hon alltid varit här. Vår lilla Oliv.

Om en och en halv vecka är det dags för det stora namngivningskalaset. Vi ska inte döpa Olivia. Tycker nog att det kan hon gott få bestämma själv när hon blir såpass stor att hon kan välja det om hon vill. Så vi kör på ett stort namngivningskalas. Och har bjudit in släkt och vänner från hela landet.

Och igår ringde en go vän från barndomen och sa att hon och hennes sambo gärna kommer. Och det gör mig så glad! Jag förstår mycket väl att det kan vara svårt att få till att komma upp till oss om man bor i en annan stad, och kanske till och med har egen familj att ta hänsyn till. Men det är också så himla fint att kunna få dela glädjen över den man älskar mest med de människor som man håller mest kär.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och gå ut i solskenet och sätta mig en stund, innan Oliven vaknar och vill ha lite mat och uppmärksamhet.

Hoppas ni har en fin och solig dag!

Kommentera

