Mat och sjukor.

Ja, inte blev det roligt efter vaccinationen i onsdags. Oliven fick ganska så hög feber och vad jag tror var väldig värk i kroppen. Man fick helst inte ta så himla mycket i henne, fast ändå ville hon vara nära. Så vi var nära, och ammade och sov. Och sedan dess har nätterna inte varit ett dugg roliga. Oliven vaknar en gång i timmen och vill ammas. Och däremellan så snurrar hon, vrider, gnyr och flaxar. Så den här mamman är rätt trött nu. Fast vi vet ju alla. Det är ju bara en fas.

20131008-135037.jpg

Men vi har haft goda framsteg vad det gäller mat. Oliven vill gärna äta mat med mer textur än mos och passerade saker. Så hon tog en portion köttfärslimpa, potatis och brunsås direkt från min tallrik i lördags. Och på den vägen är det.

20131008-135238.jpg

Och. Hon har lärt sig att sitta utan stöd. Från att bara kunna sitta någon minut så kan hon nu med lätthet sitta tio minuter och leka på en filt. Som med kusinen. Fast än sker det fallolyckor, så vi kör med amningskudde runtom.

Kusinen ja. Min mamma försökte förklara för Ossian att Olivia är hans kusin. En Olivia som just nu går under namnet ”Viven”. Så min mamma upprepade för Ossian att ”Olivia är din kusin”. Så nu tror Ossian att Olivia heter Viven Binkesin (Olivia din kusin). Så när jag gick för att lägga Oliven här så kommer Ossian och möter mig i dörren med orden: ”Moster, är Viven Binkesin nånstans då?”

Våran lilla Viven Binkesin, som är sjuk idag. Hon började snörvla igår, och idag kom även febern. Så idag är livet inte alls roligt. Hon bara sover, gnäller, är ledsen och ammar. Och den lilla näsan bara rinner och rosslar.

Nu hoppas vi att de här sjukorna vänder till friskare tider!

One response to “Mat och sjukor.

  1. Alltså, köttfärslimpa, potatis och sås är grejen. Varför har du inte gett henne det tidigare??? ;) Vad underbart att hon äter lite bättre nu, livet blir ju så mycket enklare.
    Men jag gapflabbade när du skrev fas. Det är just det det är. Bara en fas. I sisådär en 10-12 år till. Då kommer andra faser. :)

    Hälsa Viven Binkesin så mycket från mig :)

    P.S. Jag har kollat tågbiljetter. Och fasen alltså, det är dyrt. Men jag ska kolla lite till, andra tider.

Kommentera

