Höst.

Nu är verkligen hösten här med full kraft. I slutet av förra veckan föll den första snön. Så nu ligger ett tunt lager snö över gården och omgivningarna, och i går morse stod termometern på minus sju grader – krispigt värre!

20131021-105559.jpg

Oliven bara växer och växer, både mentalt och fysiskt. Favoritordet är ”ba-ba-ba-ba-ba-BA!” just nu. Favorit”maten” är smörgåsrån med smör på, potatis med sås, äppelklyftor med jordnötssmör och mjölk som hon dricker ur glas. Och bespara era eventuella uppläxningar om att smörgåsrån är skit, barn ska inte dricka mjölk och bla, bla, bla… Jag tänkte ju så själv. Till jag fick en onge som inte äter just annat än ovanstående. Och då får det vara så. Tills hon vill äta annat.

20131023-083708.jpg

Hon sitter himla stadigt nu, och är världens gladfis – för det mesta. Hon sover tre gånger per dag, och det varierar väldiga i längd. Ena dagen sover hon sammanlagt två-tre timmar, och en annan dag sover hon knappt en timme. Just nu ligger hon i vagnen och sover, ta i trä, och har faktiskt sovit i fyrtio minuter. Hence the blogginlägg.

Jag tror hon har vuxit lite på längden med, för nu börjar 68 passa mer och mer. Och nog är hon tyngre att bära på nu.

Och där vaknade hon..!

One response to “Höst.

  1. Men äppelklyftor med jordnötssmör alltså?? Ihop?? Fy vad äckligt var det första jag tänkte, ha ha :) men jag har ju aldrig provat så jag vet ju inte. Kanske är supergott :) Så söt hon är. Blev väldigt glad av det sms:et du skickade när jag var på botten häromdagen. Man kan ju inte annat än att le åt denna underbara lilla tjej :)

    Kram

Kommentera

