Ångesten.

Våran sköna lilla sjumånadersböna.

20131026-153041.jpg

Ikväll ska jag lämna dig hos din mormor. Din mormor som jag vet skulle göra allt för dig, som älskar dig över allt. Precis som jag. Och ändå så känns det så himla jobbigt just nu. Du är just nu inne i en ganska så känslig fas, och kan reagera rätt starkt på när saker och ting blir ”fel”.

20131026-153342.jpg

Som igår när vi hade besök och dina nattningsrutiner blev lite rubbade. Ja, oj så ledsen du var tillslut. Det slutade med att mamman och bebisen som hälsade på oss fick åka hem så att du och jag fick gå och lägga oss i stora sängen. Väl där gosade du in näsan i min armhåla och somnade, helt utmattad.

Du är liksom världens gladaste och skönaste. Och kanske känsligaste, just nu.

20131026-153349.jpg

Jag kommer göra exakt samma nattningsrutin hos mormor som vi har här hemma. Och så får du somna i din vagn innan jag åker iväg till restaurangen där jag och din pappa ska äta ikväll. För ja, vi behöver nog den tiden med. Även om det är fasansfullt skavigt i mitt hjärta just nu.

Om du vaknar och är ledsen så är din mamma bara tio minuters bilresa ifrån dig. Och jag kommer på stört. Det lovar jag.

20131026-153357.jpg

Jag önskar så att du får en fin kväll med din mormor. Och att jag får en fin kväll med din pappa. Det håller vi tummarna för!

3 responses to “Ångesten.

  1. Håller tummarna jag med! Hoppas din kväll blev lyckad!

  2. Jag blir liksom tårögd. Denna känsla att lämna alltså…. gud så stor hon blivit. Så fin! Oj vad jag saknar er!!!!!!!!

  3. Förstår känslan! Hur kändes det när du var iväg?

Kommentera

