Året som var…

Var såklart det bästa året i hela mitt liv. Utan tvekan. Det var ju året som vildingen föddes. Vår lilla Oliv-skrutt. Mitt hjärta och allt.

Jag hade tänkt att jag skulle försöka mig på en sammanfattning. Men jag orkar verkligen inte. Jag är för trött. Vi har en ganska jobbig period nu när vi försöker utröna vad Oliven är allergisk mot. Så det är mycket gråt, gnäll och famnhäng om dagarna och skrik-uppvaknanden en gång i timmen om nätterna. Stackars lilla Olivhjärtat som har ont i magen. Och pilkulite stackars mamman som inte får sova många minuter just nu. Men det ändras väl snart får vi hoppas.

Hon är nu nio månader – lilla gullrumpan. I förrgår nådde hon äntligen ner till golvet i sin gåstol, efter att pappan gjort en speciallösning och sänkt den ytterligare lite. Först tog hon fart mot dvd-hyllan. Sen mot granen, där hon drog ner en ängel.

20140105-072705.jpg

Igår lärde hon sig var lampan är, var mamma är och var pappa är. Hon pekar med båda händerna och säger ”dää!”. Bedårande är vad det är.

20140105-073058.jpg
Från helgen i stugan.

Ja, nog har det hänt massor under dessa nio månader. Och jag tänker att detta är nog bara början ändå.

20140105-073326.jpg
En timme gammal

20140105-073417.jpg
Två veckor gammal

20140105-073503.jpg
En månad

20140105-073555.jpg
Fyra månader gammal

20140105-073637.jpg
Sex månader gammal

Ja, detta har lugnt varit det bästa och mest händelserika år i mitt liv! Och nu hoppas vi på ett lika fint 2014. Om en månad börjar jag plugga, och då är det dags för pappan att vara hemma med Oliven. Spännande. Och lite jobbigt att lämna Olivia.

Hoppas ni har en fin start på 2014!

3 responses to “Året som var…

  1. Hoppas ni snart hittar lösningen på allergiproblemet! Vad ska du plugga?

  2. Vad roligt! Hoppas du kommer trivas. Har du någon tanke om inriktning? Jag jobbar själv som sjuksköterska och tycker det är fantastiskt roligt!

Kommentera

