Livet som går.

Nu är vi där – i den där fasen då jag pluggar på 100% och är mammaledig på 50%. Då D jobbar på 50% och är pappaledig på 50%. Då vi har en mycket stressigare vardag, men ändå lugnare. Då ekonomin är så mycket bättre och då vi börjar få till någon slags vardag. Spännande.

Jag har halv pluggdag just nu, och sitter i seminarium. Men vi har kaffepaus på tjugo minuter så jag tänkte ta tillfället i akt och skriva av mig lite.

Vi har ju en liten tiomånaders i hushållet nu. En galet envis, himla härlig och otroligt mammakär liten tös. Helgen som var tog hon sina första trevande steg. Något som inte upprepats sedan dess. Men trippar fram med gåvagnen över vardagsrumsgolvet. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Och gud nåde den som lyfter upp henne och avbryter promenaden.

1625516_10152217233007363_28682060_n

Det märks tydligt att Olivia reagerar på att jag far bort om dagarna, att jag kan försvinna från henne. När jag kommer hem så sitter hon fastklistrad på mig som ett litet plåster. Hon sover mycket sämre nu också och vill gärna ligga nära, nära, nära. Även med maten har det blivit kinkigare och hon vill gärna bara amma. Så det är lite smådrygt stundtals. Men jag tänker att det går över.

På tiomånaderskontrollen vägde hon 7820 gram och var 68,5 cm lång. Hon har fortfarande 68 (vissa 62 och vissa i 74) i klädstorlek, och storlek 17 på skorna. Dock har vi väääldigt svårt att hitta vettiga promenadskor i så liten storlek. Det verkar som att det är ovanligt att de har så små fötter vid den ålder som hon nu har. Skulle gärna haft ett par lite stadigare pjucks till henne.

I den här videon är hon visserligen nio månader, men här har ni Olivia i sitt esse! Våran lilla spexiga gladskit.

Ett svar till “Livet som går.

  1. Oh vad spännande att läsa, vad är det du läser om jag får fråga :-). När det gäller skor så hade våra barn också väldigt små fötter o har det fortfarande för deras ålder men kolla på Vincent och kavat, där köpte vi till våra och de hade så små då. Lycka till med studierna. Kram Madde

Lämna en kommentar